Daihatsu D-base - nowy kei-car?
Wśród wystawców przedstawiających swoją ofertę na Tokio Motor Show nie mogło zabraknąć Daihatsu. Należąca do Toyoty marka zaprezentowała nowy, koncepcyjny model o nazwie D-base.
Auto traktować można jako zapowiedź przyszłych, kompaktowych modeli produkcyjnych. Ocierający się o popularny w Japonii segment kei-car pojazd wyróżnia się pudełkowatym nadwoziem, zintegrowanym z błotnikami zderzakiem przednim i rozstawionymi w narożnikach karoserii kołami. Felgi ze stopów lekkich w połączeniu z niewielkim tylnym spoilerem dodawać mają sportowego charakteru.
We wnętrzu panuje prostota form i materiałów. Dla zwiększenia przestrzeni zrezygnowano z dzielącej przednie fotele deski rozdzielczej. Wybierak automatycznej skrzyni biegów zamontowany został na niewielkiej, zintegrowanej z fotelem kierowcy, przesuwnej konsoli.
Za napęd odpowiada mały, trzycylindrowy, benzynowy silnik o pojemności zaledwie 0,66 l współpracujący z automatyczną przekładnią CVT. Dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów i systemu odzyskiwania energii z hamowania średnie zużycie paliwa Daihatsu D-base wynosi jedynie 3 l/100 km.