C3 jak pluriel
Po wprowadzeniu do produkcji nowej limuzyny C5, która zastąpiła xsantię w Citroenie trwają ostatnie przygotowania do premiery auta znacznie mniejszego segmentu - kompaktowego C3. Pojazd ten zadebiutuje prawdopodobnie już za miesiąc podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Jak widać na zdjęciu do złudzenia przypomina koncepcyjnego pluriela.
Po wprowadzeniu do produkcji nowej limuzyny C5, która zastąpiła xsantię w Citroenie trwają ostatnie przygotowania do premiery auta znacznie mniejszego segmentu - kompaktowego C3. Pojazd ten zadebiutuje prawdopodobnie już za miesiąc podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Jak widać na zdjęciu do złudzenia przypomina koncepcyjnego pluriela
Nowy citroen C3 w sprzedaży pojawi się już na początku przyszłego roku. Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi przedstawicieli koncernu PSA. Pojazd, który ujrzy światło dzienne podczas IAA 2001 to wprawdzie już produkcyjna wersja, ale nim trafi do salonów sprzedaży możliwe są jeszcze niewielkie zmiany, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór silników. Według dzisiejszej wiedzy C3 napędzane będzie jednym z czterech silników: benzynowymi 1,1, 1,3 i 1,6-litra i wysokoprężnym o pojemności 1,4 systemu Hdi.
3,9-metrowy C3 prawdopodobnie użyczy w przyszłości podzespołów do wspólnej konstrukcji PSA (Citroen i Peugeot) oraz Toyoty. Ten francusko-japoński pojazd (być może będzie produkowany w Polsce) ma być jednak przeznaczony dla innego odbiorcy, a jego główny rywal to... smart.