BMW XM - koncept sportowego SUVa

Na pokazach Art Basel 2021 zorganizowanych w Miami Beach, BMW zaprezentowało koncept o nazwie XM.

Luksusowy SUV jest drugim w historii samochodem w całości zaprojektowanym przez sportowy oddział BMW M. Jego pierwszym modelem było pochodzące z 1978 roku coupe o nazwie M1. Kolejne auta ze znaczkiem M powstawały już jako wzmocnione wersje modeli BMW, więc XM jest de facto drugim stworzonym od podstaw przez dywizję M samochodem.

Łączący luksus i sportowe osiągi pojazd, ma dość specyficzny design. Zdecydowano się kontynuować trend, który BMW zapoczątkowało w aktualnie produkowanej serii 7, czyli olbrzymiego grilla w kształcie klasycznych dla bawarskiej marki "nerek". Kontrastują z nim malutkie reflektory, co dodatkowo podkreśla wielość atrapy, która na dodatek jest podświetlana.

Reklama

Opadająca ku tyłowi linia dachu, jak również dyfuzor i cztery końcówki wydechu, zdradzają sportowy charakter XM. Niewątpliwie oryginalnym zabiegiem są światła bardzo daleko zachodzące na tylne nadkola.

Środek już tak nie szokuje wyglądem, a został wykończony oczywiście luksusowo - pełno tutaj skóry i metalizowanych wstawek. Deska rozdzielcza została zaprojektowana minimalistycznie - większość systemów obsługiwana jest za pomocą ekranu dotykowego. Nie zrezygnowano jednak z klasycznego pokrętła iDrive oraz fizycznych przycisków klimatyzacji - zostały one zgrabnie wkomponowane w dolną krawędź ramek nawiewu.

BMW XM jest hybrydą plug-in. Układ napędowy składa się z silnika V8 oraz jednostki elektrycznej, które łącznie generują 750 KM oraz 1000 Nm momentu obrotowego. Zasięg dostępny przy korzystaniu tylko z silnika elektrycznego wynosi 80 km. Koncept stanowi również zapowiedź przyszłej polityki dywizji M, która podąży teraz drogą elektryfikacji.

Zaprezentowany samochód jest jedynie konceptem, ale ma trafić do produkcji pod koniec 2022 roku. Z pewnością do tego czasu przejdzie on jeszcze pewną ewolucję.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | BMW XM | koncept | samochód hybrydowy | Hydryda plug-in
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy