BMW i7 poddane zaawansowanym testom klimatyczno-akustycznym

Pierwsza elektryczna limuzyna niemieckiego producenta ma zadebiutować już za kilka miesięcy. Do tego czasu samochód wciąż jest poddawany licznym testom oraz sprawdzianom. Niedawno BMW zaprezentowało zdjęcia wykonane w specjalnie przygotowanej komorze klimatyczno-akustycznej.

Komora klimatyczno-akustyczna
Komora klimatyczno-akustycznaInformacja prasowa (moto)

W Centrum Badań i Innowacji w Monachium inżynierowie odpowiedzialni za testy i rozwój marki BMW sprawdzają najnowszą elektryczną limuzynę. Testy są przeprowadzane w specjalnie zaprojektowanym stanowisku klimatyczno-akustycznym.

Jest to komora, która pozwala realistycznie odwzorowywać wszystkie sytuacje podczas jazdy. Można tam symulować i eliminować niepokojące odgłosy wychwycone przez inżynierów. Rolkowe stanowiska testowe z wymiennymi pokryciami umożliwiają pomiar i redukcję akustyki napędu oraz odgłosów toczenia na wszystkich nawierzchniach drogowych, istotnych w codziennym ruchu.

Podobnie jak w przypadku akustyki napędu i toczenia opon, można precyzyjnie zredukować również odgłosy otoczenia. Dokładne ukształtowane powierzchnie karoserii, zlicowane klamki drzwi i zoptymalizowane aerodynamicznie lusterka zewnętrzne, a także prawie całkowicie zamknięte podwozie przyczyniają się nie tylko do niskiego oporu powietrza, ale także do mniej hałaśliwych odgłosów. Jest to bez wątpienia szalenie istotne w przypadku luksusowej limuzyny, jaką ma być elektryczne BMW i7. Dzięki szczegółowym analizom i precyzyjnej optymalizacji inżynierowie odpowiedzialni za rozwój i testy mogą na bieżąco usprawniać komfort w nowych modelach.

Komora klimatyczno-akustycznaInformacja prasowa (moto)

To jednak nie wszystko. Centrum Badań i Innowacji w Monachium to także specjalny program w hali absorberów EMC. To właśnie tam prototypy nowych luksusowych limuzyn wystawiane są na działanie silnych pól elektromagnetycznych w celu sprawdzenia podatności ich systemów elektrycznych na zakłócenia oraz ich interakcji z otoczeniem.

BMW i7 – testy klimatyczno-akustyczne  
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas