Audi Pikes Peak quattro

Na trwającym właśnie salonie samochodowym NAIAS w Detroit Audi zaprezentowało prototyp o nazwie Pikes Peak quattro, będący zapowiedzią modelu SUV, który do seryjnej produkcji ma wejść w 2004 roku. Auto doskonale czuje się w trudnym terenie, ale i na asfalcie potrafi pokazać drapieżny pazur i iście sportowe zacięcie.

Nie bez przyczyny Pikes Peak debiutuje w Detroit. Audi przewiduje bowiem, że to właśnie w USA sprzedaż nowoczesnego SUVa może okazać się największa. W tym celu cała konstrukcja samochodu powstała z myślą o amerykańskim odbiorcy i w możliwie najlepszy sposób odzwierciedla jego oczekiwania. TUTAJ zdjęcia koncepcyjnego audi.

Najlepszym na to dowodem jest już sama nazwa nowego pojazdu. Pikes Peak jest jedną z najsłynniejszych gór w Ameryce Północnej, nazywana wręcz często "amerykańską górą". Szczyt wznoszący się w okolicach Colorado wznosi się na wysokość 4300 m nad poziomem morza i jest widoczny z odległości kilkudziesięciu mil. Rokrocznie w czerwcu setki miłośników motoryzacji i mocnych wrażeń spotykają się u stóp góry Pikes Peak, gdzie odbywa się międzynarodowy wyścig górski, biegnący na krętym, bardzo stromym, 21-kilometrowym odcinku drogi. Audi wielokrotnie uczestniczyło we wspomnianej imprezie, a trzykrotnie ( w latach 1985, 86 i 87) niemieckie pojazdy stawały na najwyższym stopniu podium na zboczu Pikes Peak.

Teraz, 15 lat po sukcesie Audi Sport quattro, powstał pojazd, który swoją nazwą podkreśla związek ze słynną amerykańską górą. Audi Pikes Peak quattro jest czterodrzwiowym, sześcioosobowym hatchbackiem z układem siedzeń 4+2, jednak łączy w sobie znacznie więcej typów pojazdów, dzięki czemu jego funkcjonalność jest bardzo duża. Dopatrzymy się w nim zarówno luksusowego sportowego sedana, pełnego dynamiki i komfortu, ale również typowego "terenowca" z regulowanym, pneumatycznym zawieszeniem i systemem quattro napędu na cztery koła.

Wnętrze auta prezentuje harmonię, elegancję i ergonomiczność. Oczywiście wszystko utrzymane jest w nowoczesnym stylu, w którym przodują takie elementy jak aluminium i szkło (panoramiczny, przeszklony dach), jednak dodatki drewna umilają ogólne wrażenie i sprawiają, że kabina Audi Pikes Peak jest miejscem, w którym możemy poczuć się wygodnie i bezpiecznie. Przed kierowcą znajduje się trójramienna kierownica obita skórą, wyposażona w manetki zmiany biegów przekładni Tiptronic. Dzięki nim, możemy zmieniać biegi bez odrywania rąk od kierownicy.

Pod maską prototypowego audi znalazł się znany z modelu RS6 ośmiocylindrowy silnik z dwiema turbosprężarkami. Jednostka przeszła jednak dalsze modyfikacje i między innymi dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa FSI osiąga teraz moc 500 KM. Nowy napęd rozpędza Audi Pikes Peak quattro od 0-100 km/h w czasie 5,0 sekundy i pozwala mu bez problemu osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Maksymalny moment obrotowy tego silnika, sięgający niewiarygodnych 630 Nm, uzyskiwany jest już przy 2000 obr/min.

Reklama

Mimo słabej koniunktury na europejskim rynku motoryzacyjnym, firma Audi, siódmy rok z rzędu odnotowała rekordowe wyniki sprzedaży. Globalnie Audi sprzedało w 2002 roku 741,7 tys. aut - o 2,1% więcej niż w roku poprzednim. Dwa na trzy auta zostały sprzedane w eksporcie - także o 2% więcej niż przed rokiem. Udział marki w krajach Europy Zachodniej wyniósł 3,8% i jest to rekordowo wysoki wskaźnik. Są więc pieniądze na nowe modele.

TUTAJ zdjęcia koncepcyjnego audi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: detroit | Audi | quattro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy