Wszystko o nowym Audi R8 e-Tron

Przy okazji prezentacji zupełnie nowego R8, Audi opublikowało również specyfikację techniczną jego elektrycznego brata - modelu R8 e-Tron.

W stosunku do poprzednika, który nigdy nie stał się pojazdem seryjnym, zaszła prawdziwa rewolucja. Pierwsza generacja legitymowała się zasięgiem 215 km. Nowe R8 e-Tron - przynajmniej wg Audi - na jednym ładowaniu pokonać może do 450 km. Tak spektakularna poprawa osiągów możliwa była dzięki zastosowaniu zdecydowanie wydajniejszych akumulatorów. Do tej pory baterie miały pojemność 49 kWh. Teraz - 92 kWh.

Litowo-jonowe, wysokonapięciowe baterie nowej generacji produkowane są przez Audi. Zamontowano je w kształcie litery T - w tunelu środkowym i za fotelami. Dzięki wbudowanemu systemowi CCS (Combined Charging System) umożliwiającemu ładowanie prądem stałym i zmiennym, pełny cykl ładowania zajmować ma mniej niż dwie godziny.

Reklama

Podobnie jak poprzednik, nowe R8 e-Tron napędzane jest dwoma elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. Sumarycznie dysponują one mocą 462 KM i rozwijają monstrualny, oferowany niemalże od razu, moment obrotowy 920 Nm.

Niemiecka firma nie zdradziła, jaką masą legitymuje się samochód gotowy do drogi. Na osiągi nie można jednak narzekać - sprint do 100 km/h zajmuje mu 3,9 s a prędkość maksymalna to limitowane elektronicznie 210 km/h. Na życzenie klienta elektroniczny kaganiec może zostać dezaktywowany, a wówczas R8 e-Tron potrafi rozpędzić się do 250 km/h.

Samochód trafić ma do salonów Audi jeszcze w tym roku. Cena modelu R8 e-Tron pozostaje tajemnicą. Wiadomo jednak, że za auto trzeba będzie zapłacić zdecydowanie więcej, niż 187 400 euro, na jakie wycenione zostało nowe Audi R8 V10 Plus.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi R8
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy