Wszystko o nowej Hondzie CR-V

Wiemy już wszystko na temat odświeżonej Hondy CR-V w wersji europejskiej. Japońska marka opublikowała właśnie specyfikację modelu przeznaczonego na rynki Starego Kontynentu.

Auto oferowane będzie w trzech wersjach napędowych. Podstawowy model (z napędem przedniej osi) ma być wyposażony w nową jednostkę wysokoprężną 1,6 l i-DTEC. Motor rozwija moc 120 KM (przy 4000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm (przy 2000 obr./min). W tej odmianie auto występować będzie wyłącznie z sześciostopniową, ręczną przekładnią. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje autu 11,2 s - prędkość maksymalna to 182 km/h.

Odmiana z napędem na obie osie dysponować ma mocniejszą wersją diesla o pojemności 1,6 l. Wzmocniona jednostka legitymuje się mocą 160 KM (przy 4000 obr./min) i momentem obrotowym 300 Nm (przy 2000 obr./min). To pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 202 km/h i przyspieszenie do setki w 9,6 s. Auto zamówić można będzie również z nową, dziewięciostopniową skrzynią automatyczną. W takiej konfiguracji samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 10 s i osiąga prędkość maksymalną 197 km/h.

Reklama

Dla zwolenników jednostek o zapłonie iskrowym przewidziano motor 2,0 l i-VTEC rozwijający 155 KM (przy 6500 obr./min) i 192 Nm (przy 4300 obr./min). Auto, w zależności od życzenia nabywcy, może być wyposażone w napęd 2WD lub 4WD. Obie wersje z ręczną, sześciostopniową, przekładnią przyspieszają do 100 km/h w 10,2 s i osiągają prędkość maksymalną 190 km/h.

Odmiana z napędem 4x4 może być też wyposażona w pięciostopniową, automatyczną przekładnię. Prędkość maksymalna wynosi wówczas 182 km/h - przyspieszenie do 100 km/h - 12,3 s.

Przypominamy, że w ramach liftingu w modelu CR-V pojawił się nowy system multimedialny Honda Connect z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym, funkcją Mirror Link (wyświetla zawartość smartfona na ekranie), radiem internetowym, nawigacją Garmin i kamerą cofania. Honda Connect działa w oparciu o procesor Tegra 3 firmy NVIDIA oraz system operacyjny Android 4.0.4. W efekcie wszystkie opcje sterowania można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów, czyli "szczypania", przewijania i stukania.

Na liście opcji pojawi się też pierwszy "inteligentny" tempomat i-ACC. Podobnie, jak w znanych już adaptacyjnych urządzeniach tego typu komputer sterujący wykorzystuje dane z kamer i czujników radarowych. W tym przypadku zakres monitorowanej przez nie przestrzeni jest jednak dużo większy. Czujniki sprawdzają nie tylko to, co się dzieje przed samochodem, ale również to, co  po bokach i za nim. Zaawansowany algorytm rozpoznaje, kiedy można się spodziewać, że kierowca pojazdu jadącego obok zdecyduje się zmienić pas ruchu wjeżdżając przed nasze auto.

Nowa Honda CR-V na wideo:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Honda CR-V
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy