Volvo V90 i S90 po zmianach

Volvo aktualizuje swoją ofertę - do salonów trafiają właśnie zmodernizowane modele S90 i V90. Od tego momentu każdy model szwedzkiej marki ma zelektryfikowaną odmianę.

Zdaniem Szwedów hybrydy typu mild-hybrid, które oferowane są teraz we wszystkich liniach modelowych, oferują kierowcom do 15 proc. oszczędności paliwa i redukcji emisji w rzeczywistej jeździe. Układ hamulcowy "by-wire" współdziała z układem odzyskiwania energii, zmniejsza tym samym zużycie paliwa i emisję poprzez odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. 48-voltowe hybrydy uzupełniają linię hybryd plug-in i modeli w pełni elektrycznych.

Ich wprowadzenie oznacza, że każdy model Volvo jest teraz zelektryfikowany.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny w S90 i V90 nowe są m.in.: przedni zderzak, światła przeciwmgielne i spoiler. W przypadku V90 i V90 Cross Country najbardziej uderzającą cechą jest natomiast zupełnie nowa konstrukcja tylnych świateł, czyli charakterystyczne oświetlenie (w technologii LED) z sekwencyjnymi kierunkowskazami. Jak to zwykle przy okazji liftingów bywa, poszerzono też gamę kolorów nadwozia i obręczy kół.

Reklama

Wewnątrz znajdziemy zmodernizowany system audio Bowers&Wilkins z ulepszonym wzmacniaczem i automatycznym tłumieniem hałasu pojazdu. Kolejną nową funkcją w środku jest Advanced Air Cleaner z czujnikiem cząstek PM 2.5. Opracowany po raz pierwszy na rynek chiński, a obecnie wprowadzony na całym świecie, umożliwia kierowcom monitorowanie jakości powietrza wewnątrz pojazdu za pomocą środkowego ekranu. W razie potrzeby Advanced Air Cleaner może oczyścić powietrze w kabinie prawie ze wszystkich drobnych cząstek w kilka minut. Zarówno nowy system audio Bowers & Wilkins, jak i technologia Advanced Air Cleaner, są teraz dostępne we wszystkich modelach serii 90 i 60.

Wszystkie modele z serii 90 i 60 są teraz również wyposażone w podwójne punkty ładowania USB-C z tyłu, zastępujące gniazda 12 V. Wśród opcji pojawiły się natomiast  - zarezerwowane do tej pory wyłącznie dla XC90 - wełniane tapicerki siedzeń.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy