Volvo V90 Cross Country już jest!

Do nowej serii 90 spod znaku Volvo dołączył właśnie kolejny model - Volvo V90 Cross Country. Uterenowione auto to czwarty - po S90, V90 i XC90 - członek nowej linii produktowej szwedzkiej marki.

Bazą do stworzenia V90 Cross Country, podobnie jak poprzednich modeli tej serii, była modułowa platforma podłogowa SPA. Wspólne są również jednostki napędowe z rodziny Drive-E, które oferowane będą wyłącznie z napędem na cztery koła.

Nadwozie Volvo V90 Cross Country mierzy 4,94 m długości. Masa własna, w zależności od wersji, waha się między 1920 a 1966 kg. Mimo tego, droga hamowania z prędkości 100 km/h wynosi zaledwie 35 m. Nowe Volvo może pełnić rolę holownika dla przyczep o masie od 2200 do 2500 kg.

Reklama

Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe - dwa diesle: D4 190 KM i D5 235 KM oraz dwa silniki benzynowe: T5 254 KM i T6 320 KM. Standardowym wyposażeniem każdego modelu jest napęd na obie osie. Za wyjątkiem podstawowego D4 wszystkie odmiany w standardzie oferowane będą z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Samochód może się pochwalić niezłymi właściwościami terenowymi. Prześwit wynosi aż 21 cm (dla porównania - w większości crossoverów to około 18 cm). Kąt natarcia to 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. Auto wyposażono w funkcję Hill Descent Control ułatwiającą pokonywanie stromych zjazdów. Volvo V90 Cross Country dostępne będzie z kołami w rozmiarze od 18 do 21 cali. Zastosowane ogumienie ma mieć inny profil niż w modelu V90, aby pojazd lepiej nadawał się do pokonywania nawierzchni o gorszej jakości.

Publiczny debiut Volvo V90 Cross Country zaplanowany został na zbliżający się salon motoryzacyjny w Paryżu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volvo V90
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy