Volvo EX90 Excellence ma cztery miejsca, lodówkę i tapicerkę z butelek PET

​Volvo zaprezentowało swojego elektrycznego SUV-a, model EX90 w superluksusowej odmianie o nazwie Excellence. Samochód debiutowało na salonie w Szanghaju.

Obecnie Volvo EX90, którego premiera miała miejsce jesienią zeszłego roku, dostępny jest w dwóch wersjach - Ultra i Performance Ultra. W obu nie można narzekać na poziom wyposażenia, ale Volvo uznało, że wciąż może być lepiej. I tak powstało EX90 Excellence.

Volvo EX90. Cztery fotele, lodówka i tapicerka z butelek

Z zewnątrz samochód wyróżnia dwukolorowym nadwoziem oraz felgami w rozmiarze 22 cali. To co najlepsze, znajdziemy jednak w kabinie.

Na pokładzie "zwykłego" EX90 może podróżować nawet siedem osób, jednak w wersji Excellene miejsce znajdzie się zaledwie dla czterech. Dodatkowe miejsca "w bagażniku" zlikwidowano, a zamiast tylnej kanapy zamontowano dwa niezależne fotele wysokiej klasy, rozkładane i wyposażone w poduszki. 

Pomiędzy fotelami znalazła się lodówka, w której można sobie schłodzić szampana...

Reklama

Z Volvo EX90 nie będzie chciało się wysiadać

Fotelami steruje się za pomocą konsoli z dotykowymi przyciskami. Poprzez sterowanie trzeba rozumieć nie tylko ich elektryczne ustawienie, ale również podgrzewanie czy masowanie.

Co ciekawe, w kabinie EX90 nie znajdziemy w ogóle skórzanej tapicerki. Fotele pokryte materiałem o nazwie Nordico, który powstał m.in. ze zrecyclingowanych plastikowych butelek. Alternatywą jest materiał powstały w wełny.

Miejsce pracy kierowcy jest identyczne, jak "zwykłych" wersjach EX90. Na środku deski rozdzielczej znajduje się umieszczony pionowo, 14,5-calowy ekran dotykowy. Za wyświetlanie grafik odpowiada powszechnie stosowany w grach komputerowych silnik Unreal Engine.

Volvo EX90 Excellence. Dane techniczne

Volvo EX90 Excellence będzie dostępne wyłącznie w wersji dwusilnikowej. Umieszczone przy osiach i zapewniające napęd 4x4 jednostki elektryczne generują wspólnie 517 KM i 990 Nm, co pozwala rozpędzać się do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h.

Energia przechowywana jest zamontowanym w podłodzie akumulatorze o pojemność 110 kWh.

***

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy