Volkswagen Tiguan III generacji coraz bliżej. Co już wiemy o tym aucie?
Volkswagen zakończył już testy Tiguana trzeciej generacji. Z tej okazji koncern opublikował zdjęcie tego modelu, jeszcze w kamuflażu oraz ujawnił szereg danych technicznych.
Bez wątpienia Volkswagen nie może narzekać na sprzedaż obu dotychczasowych generacji Tiguana. Samochód zadebiutował jesienią 2007 roku i do tej pory sprzedał się w liczbie ponad 7 mln egzemplarzy. Niemiecki producent nie zamierza jednak osiadać na laurach. Teraz czas na trzecie wcielenie.
Testy nowego Tiguana już się zakończyły. W związku z tym producent postanowił podzielić się kilkoma informacjami na jego temat. Samochód otrzyma nowe matrycowe reflektory HD LED Matrix, w każdym z nich znajduje się 19 200 miniaturowych diod LED. Dzięki nim samochód ma oświetlać drogę lepiej niż kiedykolwiek. Ponadto z przodu możemy zauważyć, podobnie jak w Touaregu po liftingu czy modelach z rodziny ID., pas świetlny.
Zmiany zaszły również we wnętrzu. Podobnie jak w przypadku modernizacji ID.3 i Touarega, Volkswagen deklaruje, że uwzględnił sugestie klientów przy pracach nad nowym modelem.
Kierowcy nowego Tiguana będą mogli korzystać z ogromnego, 15-calowego ekranu dotykowego, służącego do obsługi multimediów. Najczęściej używane funkcje mogą zostać ustawione jako "przyciski szybkiego dostępu". Na kierownicy znajdować się będą fizyczne przyciski, a nie panele dotykowe.
Zmiana dotyczy również skrzyni biegów. Podobnie, jak w modelach z rodziny ID., skrzynia biegów ma teraz formę przełącznika wyboru kierunku jazdy znajdującego się po prawej stronie kolumny kierowcy.
Volkswagen deklaruje również, że Tiguan może być wyposażony w specjalne przednie fotele ergoActive. Posiadają one m.in. pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach, a także funkcję pneumatycznego masażu. Będą również podgrzewane.
Do Volkswagena Tiguana trzeciej generacji trafią turbodoładowane silniki Diesla (TDI), turbodoładowane silniki benzynowe (TSI), jednostki benzynowe z układem miękkiej hybrydy (eTSI) oraz hybrydowe układy napędowe typu plug-in, które (w zależności od wersji) mają oferować zasięg w trybie elektrycznym do 100 km.
Co ciekawe, po raz pierwszy baterię hybrydy plug-in będzie można ładować prądem stałym, co oznacza większą moc i krótszy czas ładowania.
Zainteresowani kupnem nowego Tiguana będą jednak musieli jeszcze trochę poczekać. Światowa premiera Tiguana III generacji odbędzie się jesienią, pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na początku przyszłego roku.
***