Vito z opływową "buźką"
Mercedes wprowadza na rynek najnowszą wersję swego dostawczego modelu Vito. Samochód przeszedł gruntowną przemianę, w czym przedstawiciele koncernu DaimlerChrysler upatrują rynkowy sukces.
Pojazd dostępny będzie w ofercie z dwoma różnymi rozstawami osi, z trzema długościami nadwozia, dwoma wysokościami dachu oraz trzema nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi o mocach od 88 KM (65 kW) do 150 KM (110 kW). Po raz pierwszy nowa wersja Vito (poprzednia zadebiutowała w 1995 roku) została zaprezentowana na niedawnym salonie samochodów dostawczych RAI w Amsterdamie (16-25 października).
Od momentu debiutu w 1995 roku Vito kupowany był bardzo chętnie dochodząc do poziomu ponad 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy w 80 krajach świata. Jego produkcją zajmują się hiszpańskie zakłady Victoria, które również wytwarzać będą nową wersję dostawczego mercedesa.
Auto dostępne będzie w trzech różnych długościach nadwozia (4748 mm, 4993 mm oraz 5223 mm), dwóch rozstawach osi (3200 mm i 3430 mm) oraz dwóch odmiennych poziomach dachu. Projektanci zadbali też o wyraźnie inną stylizację nadwozia nowego Vito. W porównaniu do jego poprzedniej generacji pojazd posiada teraz bardziej dynamiczną linię boczną, efektowniej wyglądającą przednią część nadwozia oraz większe światła z tyłu. Łagodne wykończenia sprawiły, że stylistom udało się osiągnąć nadzwyczaj korzystny w tym segmencie pojazdów współczynnik oporu powietrza. Wynosi on zaledwie 0,33 cx, co bezpośrednio przekłada się na efektywność silników, zmniejsza zużycie paliwa oraz poziom szumów wewnątrz kabiny.
Skoro mowa o silnikach, w ofercie nowego Vito znalazły się trzy jednostki wysokoprężne CDI pracujące w systemie common-rail drugiej generacji. Motory dysponują tą samą pojemnością (2148 ccm) i różnią się jedynie mocą, poprzez zastosowanie różnych turbosprężarek. Najsłabsza wersja posiada moc 88 KM (65 kW) i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. W dwóch pozostałych silnikach parametry te prezentują się odpowiedni: 109 KM (80 kW) i 270 Nm oraz 150 KM (110 kW) i 330 Nm. Wszystkie napędy spełniają surową normę czystości spalin Euro 4. W standardzie wszystkie odmiany posiadać będą sześciostopniową ręczną skrzynię biegów, ale możliwe będzie też zamówienie przekładni automatycznej. Jest to zapożyczona z samochodów osobowych Mercedesa skrzynia czterobiegowa, którą zmodyfikowano dodając piąte przełożenie, tzw. "nadbieg".