VinFast już w Europie z dwoma nowymi modelami

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na salonie w Paryżu zadebiutowała nowa marka - VinFast. Producent z siedzibą w Wietnamie szykuje się właśnie do szturmu na rynki Starego Kontynentu.

VinFast to pierwszy "narodowy" producent samochodów w Wietnamie. Wszystkie modele mają być produkowane w całkowicie nowej, 335-hektarowej, fabryce w Hai Phong (północny Wietnam). Pierwsze dostawy dla lokalnych nabywców rozpoczną się w czerwcu przyszłego roku. Eksport aut na rynki zewnętrzne planowany jest na rok 2020.

W stolicy Francji zadebiutowały aż dwa modele: LUX A2.0 Sedan oraz LUX SA2.0 SUV. Za stylizację nadwozie odpowiadali Włosi, a ściślej - studio projektowe Pininfarina. W kwestii rozwiązań technicznych Wietnamczyków wspierali Niemcy. Oba nowe modele korzystają m.in. z - produkowanych na licencji - benzynowych silników konstrukcji BMW (N20). Obecnie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro5.

Reklama

Prezentowana w Paryżu limuzyna - LUX A2.0 Sedan - mierzy 4973 mm długości, 1900 mm szerokości i 1464 wysokości. Rozstaw osi to aż 2968 mm. Wpływ BMW widać m.in. w przyjętej architekturze układu napędowego. Auto pochwalić się może napędem na tylną oś. Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej przekładni konstrukcji ZF. Klienci mają do wyboru dwie wersje - obie napędzane dwulitrowym N20 (BMW) z doładowaniem Twin Scroll i systemem VVT. Słabsza rozwija 176 KM i 300 Nm. Mocniejsza dysponuje mocą 231 KM i maksymalnym momentem obrotowym 350 nm.

Mocniejszy wariant znajdziemy też pod maską modelu LUX SA2.0 SUV. Auto jest nieznacznie mniejsze od sedana - ma 4940 mm długości, 1960 mm szerokości i 1773 mm wysokości. Ma też krótszy - mierzący 2933 mm - rozstaw osi. Wartość pozwoliła jednak na wygospodarowanie aż trzech rzędów siedzeń.

Oba modele mogą się pochwalić niezależnym, wielowahaczowym zawieszenie obu osi, elektrohydraulicznym wspomaganiem kierownicy i systemem start&stop.

Wypływający właśnie na światowe wody producent wiąże z nowymi pojazdami ogromne nadzieje. Firma chce zacieśniać współpracę ze światowymi potentatami. Kilka tygodni temu Wietnamczycy podpisali umowę licencyjną z General Motors, w ramach której firma produkować ma w Wietnamie - opracowany przez GM - mały samochód sprzedawany pod marką VinFast. Auto określane mianem "modelu globalnego" budowane będzie w fabryce w Hanoi, którą VinFast nabył od General Motors. Umowa czyni też VinFast oficjalnym importerem i dystrybutorem Chevroleta na Wietnam i reguluje wiele kwestii dotyczących transferu technologii.

Wietnamczycy pracują również nad modelami z napędem elektrycznym. Pierwszy, będący zarazem pierwszym wietnamskim samochodem elektrycznym, trafić ma na rynek w 2020 roku.

PR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy