Samochód sportowy pod lupą. Nowe przepisy, wydatki i formalności

Posiadasz samochód „do sportu”? Szykuj się na wydatki i formalności.
Posiadasz samochód „do sportu”? Szykuj się na wydatki i formalności.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowe zasady rejestracji aut rajdowych. Koniec "szarej strefy"

  • Uzyskać nową Książkę Samochodu Sportowego (KSS) PZM,
  • Przejść Sezonowe Badanie Kontrolne (SBK) PZM, w czasie którego zostanie wydana KSS PZM,
  • Przejść Badanie co do zgodności z warunkami technicznymi na Stacji Kontroli Pojazdów (SKP),
  • Zarejestrować samochód rajdowy czasowo na okres 1 roku w organie rejestrującym.
Proces dopuszczenia do ruchu samochodu rajdowego / Fot. pzm.plmateriał zewnętrzny

Nowy wzór tablic i rejestracja na 12 miesięcy

Dobrze, że temat zasad rejestracji i badań technicznych samochodów sportowych został po wielu latach uregulowany. Niedobrze, że w sposób, który można było lepiej dopracować. Patrząc na przykład innych krajów europejskich można rozwiązać sprawę w sposób niewykluczający samochodów rajdowych z ruchu ulicznego i bez czasowych rejestracji
komentuje Interii Karol Piekara - II Wicemistrz Polski w klasie 10B w GSMP.

Amatorskie zawody sportowe. Zmiany uderzają w kierowców

Gdzie pojedziemy konkretnym samochodem. /Fot. pzm.plmateriał zewnętrzny
Niestety nowe zasady odbiją się głównie na zawodnikach startujących w imprezach amatorskich i okręgowych. Liczę jednak na dalsze prace nad przepisami, które pozwolą objąć samochody przygotowane częściowo do sportu – np. na imprezy typu Track Day. Ważne by istniała możliwość poruszania się takimi pojazdami po drogach w legalny i bezpieczny sposób, tak jak np. w Niemczech
dodaje Karol Piekara.
Renault Symbioz w teście wideo. 1.6 pod maską, 5 l/100 km i regulowany bagażnikAdam MajcherekINTERIA.PL