TT z dieslem

Audi konsekwentnie rozwija gamę samochodów z silnikiem Diesla.

Przełomowym momentem był przygotowanie samochodu z jednostką wysokoprężną, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans.

Kolejnym krokiem była zapowiedź wprowadzenia potężnego 12-cylindrowego silnika TDI do supersportowego modelu R8. Skoro w takim aucie znalazło się miejsce dla Diesla, nie może dziwić, że Audi postanowiło wprowadzić silnik wysokoprężny do dużo mniej sportowej TT-tki.

Pod maskę TT trafi 170-konny, dwulitrowy silnik TDI wykonany w technologii common-rail. Dysponuje on momentem 350 Nm i zużywa średnio tylko 5.3 l ropy na 100 km.

Przednionapędowe TT 2.0 TDI będzie przyspieszało do 100 km/h w 7.5 s. Prędkość maksymalna wynosi 223 km/h dla quattro i 226 km/h dla "ośki".

Silnik 2.0 TDI będzie oferowany nie tylko w coupe, ale również... w roadsterze. Ta wersja będzie osiągała 223 km/h oraz rozpędzała się do 100 km/h w 7.7 s. Nieco gorsze osiągi wynikają z większej masy, która rośnie z 1370 do 1415 kg.

Reklama

Ceny audi TT TDI nie zostały jeszcze ustalone.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy