Toyota RAV4 - diesel
D4-D to nowa, 2-litrowa jednostka diesla wykorzystująca technologię common-rail, która już od jesieni 2001 znajdzie zastosowanie w Toyocie RAV4. Najważniejsze cechy nowego silnika to doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa. W ten sposób japoński producent ma zamiar dołączyć swoim autem do grona innych pojazdów segmentu SUV wykorzystujących napęd wysokoprężny. Jest to o tyle istotne, że europejski rynek sprzedaży silników diesla wciąż rośnie. Prognozy przewidują sprzedaż 5 milionów sztuk takich jednostek do roku 2003.
Nowa wersja RAV4 wyposażona zostanie w 2-litrowy silnik diesla D4-D w technologii common-rail o mocy 85 kW (116 KM) przy 4000 obr/min i stałym momencie obrotowym 250 Nm w zakresie 1800-3000 obr/min. Moc poprzedniego silnika 2.0 D4-D zwiększona została poprzez zamontowanie zmiennej dyszy turbodoładowania. Natomiast przez dodanie płynu chłodzącego do recyrkulacyjnego układu wydechowego obniżono poziom emisji spalin.
Nowa technologia pozwoliła też na ograniczenie poziomu zużycia paliwa, które teraz wynosi 7,1 l./100 km. Nie zmniejszyło to równocześnie osiągów auta: maksymalna prędkość wynosi 170 km/h, a od 0-100 km/h samochód przyspiesza w 12,1 sekundy.
Nowa Toyota RAV4 dostępna będzie w Polsce w październiku jedynie ze stałym napędem na cztery koła i pięciostopniową, manualną skrzynią biegów.