Toyota Prius V generacji nadjeżdża. Poznaliśmy polskie ceny

Toyot Prius V generacji już niedługo wjedzie do salonów. Poznaliśmy już ceny tego całkowicie nowego modelu z napędem hybrydowym typu plug-in.

Piąta generacja Priusa debiutowała w listopadzie 2022 roku. Od 27 marca 2023 roku możliwe będzie składanie zamówień online na ten model. Jego ceny zaczynają się od 199 900 zł. Za tę cenę można by już kupić Mercedesa – niemiecki producent ma aż 9 modeli, które kosztują mniej.

Prius V generacji. Tak szybkiego jeszcze nie było

Toyota Prius V generacji w Europie będzie dostępna wyłącznie z napędem plug-in hybrid. Jest to najbardziej dynamiczna generacja w historii Priusa - auto o mocy 223 KM rozpędza się do 100 km/h w 6,7 s. Jednocześnie zasięg w trybie elektrycznym ma przekraczać 70 km. 

Toyota Prius w Polsce. Trzy wersje wyposażenia, ceny od 200 tys. zł

Prius 2023 będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach - Comfort, Prestige i Executive. W podstawowej odmianie Comfort auto kosztuje 199 900 zł i otrzymuje m.in. najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego T-MATE z aktualizacjami online, system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym 12,3", asystentem głosowym i nawigacją online, światła LED, felgi aluminiowe, podgrzewane przednie fotele i elektryczną regulację fotela kierowcy.

Reklama

Wersja Prestige w cenie 211 900 zł zawiera m.in. cyfrowe lusterko wsteczne, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, listwy LED w tylnych światłach, większe koła aluminiowe czy podgrzewanie kierownicy. Atutem tej konfiguracji są nowoczesne światła matrycowe w technologii LED z systemem adaptacyjnych świateł drogowych (AHS). Technologia ta nie tylko automatycznie przełącza światła drogowe na mijania, ale reguluje kształt snopa światła w sposób gwarantujący optymalne oświetlenie drogi bez oślepiania kierowców innych pojazdów. Priusa Prestige można dodatkowo doposażyć w panoramiczny szklany dach za 3 500 zł.

Cena Priusa Executive wynosi 239 900 zł. W tej konfiguracji model zyskuje m.in. monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, wentylację przednich foteli i pamięć ustawień fotela kierowcy czy zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate. Najwyższą wersję Priusa wyróżnia także dach z panelami fotowoltaicznymi, który może ładować baterię i wydłużyć zasięg auta w trybie elektrycznym maksymalnie o 8,7 km każdego dnia.

Toyota Prius V. Tylko hybryda plug-in

Toyota Prius V generacji została zaprojektowana na platformie GA-C w architekturze TNGA drugiej generacji. Napęd hybrydowy bazuje na 152-konnym silniku benzynowym 2.0 oraz elektrycznym silniku o mocy 163 KM. Moc systemowa hybrydowego układu to 223 KM. Silnik elektryczny jest zasilany energią pochodzącą z baterii litowo-jonowej o pojemności 13,6 kWh. Ładowanie baterii do pełna przy użyciu ładowarki 3,5 kW trwa 4 godziny. 
***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota Prius
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy