Toyota Corolla - jeździmy najnowszą odsłoną japońskiego bestsellera

Kompaktowy model Toyoty ponownie, bez względu na rodzaj nadwozia, nazywa się Corolla. Pożegnanie Aurisa nie jest jednak największą zmianą, jaką zafundowali nam Japończycy.

Toyota Corolla
Toyota CorollaINTERIA.PL

Wydzielając hatchbacka, a później także kombi z gamy Corolli i nadawanie im nazwy Auris miało podkreślić zróżnicowanie gamy i stanowić ukłon w stronę europejskiego klienta. Wersje nadwoziowe najchętniej kupowane na naszym rynku wyróżniały się nazwą oraz stylistyką, zupełnie inną, niż w Corolli dostępnej jako sedan. Pomysł ciekawy, ale chyba niepotrzebny.

Taki wniosek nasuwa się sam, skoro Toyota postanowiła "uśmiercić" Aurisa i kolejną generacją swojego kompaktowego modelu ponownie nazywać tylko i wyłącznie Corollą. Nadal wersje nadwoziowe różnią się od siebie stylistyką, ale nie w sposób aż tak znaczący, jak poprzednio. Co więcej, sam wygląd modelu również stanowi swego rodzaju rewolucję. Stonowane kształty ustąpiły miejsca odważnym liniom, nadającym Corolli niepowtarzanego wyglądu.

Ostatnia z rewolucji pojawiła się pod maską, gdzie nie znajdziemy już żadnego diesla, za to dwa rodzaje napędu hybrydowego. Czy taka gama silnikowa zadowoli różnych klientów o różnych preferencjach i potrzebach? Między innymi to właśnie sprawdzamy podczas pierwszych jazd testowych nową Corollą. O naszych wrażeniach przeczytacie już niebawem.

Toyota CorollaINTERIA.PL

MD

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas