Takie będzie nowe renault clio! Mamy to auto na filmie
Wiemy już jak wygląda zupełnie nowe renault clio. Zgodnie z zapowiedziami Francuzi opublikowali dziś pierwsze oficjalne informacje na temat auta.
Wbrew panującej modzie nowa generacja zdecydowania schudła. Samochód jest aż o 100 kg lżejszy niż poprzednik. Producent obiecuje jednak, że tak znaczna redukcja wagi nie przełoży się na pogorszenie bezpieczeństwa. Renault przyzwyczaiło nas już do maksymalnego wyniku 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP i w przypadku tego auta nie ma być inaczej.
W wyglądzie karoserii łatwo dostrzec nawiązania do koncepcyjnego modelu dezir zaprezentowanego po raz pierwszy w 2010 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. W centralnym miejscu pasa przedniego króluje mocno wyeksponowane logo producenta, auto wyposażono w też diodowe światła do jazdy dziennej.
W palecie jednostek napędowych pojawią się dwie nowości. Pierwszą jest benzynowy, turbodoładowany trzycylindrowy silnik TCe o mocy 90 KM. Jednostka o pojemności zaledwie 0,9 l - przynajmniej zdaniem producenta - zużywać ma średnio jedynie 4,3 l paliwa na 100 km. Moc maksymalna osiągana jest przy 5 tys. obr./min, maksymalny moment obrotowy - 135 Nm - przy 2,5 tys. obr./min (90 proc. momentu obrotowego dostępne jest już od 1650 obr./min).
Nowością jest również kolejna - tym razem 90-konna - odmiana popularnego silnika wysokoprężnego 1,5 l dCi, która została wyposażona w system start&stop. Maksymalna moc generowana jest przy 4 tys.obr./min, maksymalny moment obrotowy - 220 Nm - przy 1750 obr./min. Średnie zużycie paliwa - w cyklu pomiarowym - wynosi w tym przypadku 3,2 l/100 km.
Wszystkie wersje nowego clio standardowo wyposażone będą w system nagłośnienia renault bass reflex, który zapewniać ma najlepszą jakość dźwięku wśród pojazdów segmentu B.
Od debiutu pierwszej generacji auta w 1990 roku Renault sprzedało przeszło 11,5 mln egzemplarzy clio. Samochód oferowany był na 115 rynkach całego świata.