Taki będzie nowy fiat panda. Niestety, już nie z Polski. Podoba ci się?

W polskiej fabryce Fiata w Tychach rozpoczęła się już produkcja nowego auta włoskiego koncernu - zbudowanej w oparciu o fiata 500 lancii Y.

Do końca roku wyprodukowanych ma zostać około 60 tys. sztuk, docelowa zdolność produkcyjna osiągnąć ma pułap 100-120 tys. egzemplarzy rocznie.

Nie wszyscy pracownicy tyskiej fabryki cieszą się jednak z uruchomienia produkcji nowego modelu. Oznacza to bowiem stopniowe wygaszenie montażu cieszącego się ogromną popularnością fiata pandy, którego kolejna generacja nie będzie już powstawać w Polsce.

Prace związane z uruchomieniem linii montażowych nowej pandy od kilku miesięcy trwają we włoskiej fabryce w Pomigliano d'Arco . Zakład poddawany jest właśnie gruntownej modernizacji - przebudowywane są linie montażowe.

Reklama

Włosi opracowują też nowe sposoby organizacji pracy - do niedawna, tamtejsza fabryka, w której bardzo często dochodziło do protestów, należała jednych z najmniej wydajnych zakładów należących do grupy Fiata. W zeszłym roku powstało tam zaledwie 30 tys. pojazdów. Dla porównania, fabryka w Tychach w tym samym czasie wyprodukowała ponad pół miliona aut. Docelowa zdolność produkcyjna zmodernizowanych zakładów w Pomigliano d'Arco wynosić ma około 300 tys. pojazdów rocznie.

Nowa generacja pandy zadebiutować ma już we wrześniu, na salonie samochodowym we Frankfurcie. Produkcja auta w zakładach Pomigliano d'Arco rozpocznie się w listopadzie.

Chociaż Fiat wciąż nie opublikował jeszcze oficjalnych zdjęć nowej pandy, wiadomo już, że samochód będzie bardzo podobny do produkowanego już w Brazylii nowego fiata uno. W porównaniu z obecną generacją, nowe auto nieznacznie urośnie, linie kanciastego nadwozia zostaną też odrobinę zaokrąglone. Duże zmiany obejmą wnętrze auta, które ma być przestronniejsze i lepiej wykonane. Fiat obiecuje również wiele nowych, praktycznych rozwiązań - można się więc spodziewać np. regulowanej tylnej kanapy.

Pod maskę nowej pandy niemal na pewno trafi oferowany obecnie benzynowy silnik 1,2 l o mocy 69 KM. W ofercie pojawi się również wersja z silnikiem wysokoprężnym 1,3 l. rozwijającym 75 KM. Można się też spodziewać odmiany z produkowaną w Polsce, dwucylindrową, turbodoładowaną, benzynową jednostką 0,9 TwinAir o mocy 85 KM, która zdobyła prestiżową nagrodę International Engine of the Year 2011.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiata | Fiat Panda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy