Taka jest nowa Kia Soul!

W Los Angeles zadebiutowała właśnie trzecia generacja Kii Soul. Zbudowane od podstaw auto trafi wkrótce do amerykańskich salonów.

Samochód powstał w oparciu o nową platformę, której rozstaw osi - 2600 mm - jest o 30 mm dłuższy niż w poprzedniku. W efekcie Soul urósł o 55 mm i mierzy teraz 4195 mm. Bez zmian pozostała szerokość karoserii (1800 mm), samochód stał się też nieco wyższy (1600 mm). Efektem tych zmian jest naturalnie większa przestrzeń w kabinie.

Już poprzednie wcielenie Soula udowadniało, że pudełkowate nadwozie nie musi wyglądać, jak bryła ociosanego kamienia. Nowa generacja, po raz kolejny, udowodniła kunszt centrów stylistycznych koreańskiej marki. Niewielkie reflektory główne połączono minimalistycznym grillem w formie "przeszklonej" blendy. Auto zyskało ostrzejsze kształty nadkoli i przetłoczenia w dolnych częściach drzwi, zupełnie inny jest też projekt tylnej części. W nowej generacji nie znajdziemy już pionowych, stylizowanych na słuchawki telefonu, tylnych lamp. Światła przypominają teraz raczej bumerangi i głęboko zachodzą na klapę bagażnika. Sama klapa jest zdecydowanie większa niż w poprzedniej generacji, dzięki czemu auto zyskało ciut niższy próg załadunku.

Reklama

W kabinie, w zależności od rynku, znajdziemy np. 10,25-calowy dotykowy wyświetlacz z rozbudowanymi funkcjami info-rozrywki. Dzięki systemowi Bluetooth Multi jednostka centralna jednocześnie może być sparowana z dwoma urządzeniami mobilnymi. Wśród opcji znajdziemy też: 8-calowy wyświetlacz HUD i rozbudowany system nagłośnienia Harman-Kardon z 10 głośnikami (w tym centralny oraz soobwoofer) o łącznej mocy 640 watt (dwa razy więcej niż do tej pory).

Lista dostępnego na życzenie wyposażenia obejmuje też licznych elektronicznych "aniołów stróży" w postaci chociażby systemu unikania kolizji FCA z opcjonalną funkcją rozpoznawania pieszych czy asystenta pasa ruchu.

Za oceanem nowy Soul oferowany będzie m.in. z prostym, dwulitrowym silnikiem generującym 149 KM i 179 Nm. Samochód standardowo wyposażony będzie w sześciostopniową skrzynię biegów. Kia oferuje też opcjonalną przekładnię IVT będącą autorskim rozwinięciem skrzyń bezstopniowych.

W cennikach znaleźć się ma również popularna jednostka 1,6 l T-GDi (turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa) generująca 204 KM i 265 Nm. Silnik oferowany będzie z siedmiostopniową, dwusprzęgłową, przekładnią.

Producent zapowiada kilka wersji wyposażeniowych: LX, S, X-Line, GT-Line, EX oraz - topową - EX Designer Collection. Poznamy ją m.in. po unikatowych 18-calowych obręczach kół (z czarnymi ramionami), dwuklorowym malowaniu oraz - wykonanych w technologii diodowej - reflektorach głównych i przeciwmgłowych.

Pierwszym rynkiem zbytu nowej Kii Soul będą Stany Zjednoczone. Auto trafi do amerykańskich salonów w pierwszej połowie przyszłego roku. A czy będzie sprzedawane w Polsce? Na razie nie wiadomo, obecna generacja zniknęła z cenników polskiego importera już kilka lat temu.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy