Tak wygląda nowy mercedes!

Ponieważ moda na średniej wielkości auta segmentu SUV nie przemija, producenci starają się jak najlepiej zagospodarować rynek.

Jednym z nich jest Mercedes, który na jesieni tego roku wprowadzi do sprzedaży model GLK. Zbudowany na płcie podłogowej nowej klasy C pojazd mierzący 4,53 m długości, 1,84 m szerokości i 1,69 m wysokości ma konkurować głównie z BMW X3. Wiadomo jednak, że przyjdzie mu się zmierzyć również z nowym audi Q5 i volvo XC60, które także szykują się do walki o klientów w tej klasie.

Wygląd auta jest bardzo zbliżony do zaprezentowanego w Detroit prototypu GLK freeside. Początkowo klient będzie mógł wybrać jedną z trzech jednostek napędowych. W ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe 2,8 l. i 3,5 l. Oba to sześciocylindrowe szóstki o mocach odpowiednio 231 KM i 273 KM. Mocniejsza rozpędza auto do setki w 6,7 sekundy, prędkość maksymalna to 230 km/h. Zdaniem Mercedesa mniejsza jednostka zużywa średnio 10,2 l. benzyny na 100 km, większa potrzebuje na to zaledwie o 0,2 l. więcej.

Reklama

Dla fanów diesla przygotowano model 320 CDI o mocy 224 KM rozwijający aż 540 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki zajmuje mu 7,5 sekundy, zużycie paliwa oscyluje w granicach 7,5 l. na 100 km. Wszystkie jednostki standardowo sprzęgane będą ze znaną, siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic. Nieco później w ofercie pojawi się też bardziej przyjazna środowisku wysokoprężne jednostka BlueEfficiency o pojemności 2,2 litra i mocy 170 KM (moment obrotowy 400 Nm), zużywająca mniej, niż 7 litrów oleju napędowego na 100 km.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: SUV | Auta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy