Tak wygląda najszybsza Octavia w historii Skody

W zeszłym miesiącu poznaliśmy kształty odświeżonej Skody Octavii. Teraz producent z Mlada Boleslav zaprezentował światu jej najmocniejszą odmianę - RS.

Wzorem słabszych wersji topowy model otrzymał zmodernizowany pas przedni, nowy tylny zderzak i zmodernizowane wnętrze. W oczy rzuca się głównie powiększona osłona chłodnicy i reflektory. Większe wloty powietrza w zderzaku mają strukturę plastra miodu.

Samochód otrzymał przednie światła wykonane w technologii LED. Reflektory główne wyposażono w system oświetlenia adaptacyjnego AFS. Z tyłu pojawiła się m.in. nowa "lotka" wieńcząca pokrywę bagażnika i przestylizowany zderzak. Oprócz czarnego dyfuzora, wkomponowano w niego dwie - umieszczone w narożnikach - końcówki układu wydechowego. 

Reklama

Kabina, tak jak do tej pory, charakteryzuje się czarnym wykończeniem. Znajdziemy w niej m.in. pełne - zintegrowane z zagłówkami - fotele z logo RS i sportową kierownicę obszytą perforowaną skórą. Oprócz kombinacji skóra-materiał, klienci mogą się zdecydować na tapicerkę z alcantary. Standardowym wyposażeniem jest m.in. pakiet oświetlenia ambient. Odmiany wyposażone w przekładnię DSG standardowo otrzymują kierownicę z łopatkami do zmiany biegów. Rozwiązania z zakresu "simply&clever" obejmują m.in. parasolkę chowaną pod siedzeniem pasażera czy przenośną, ledową lampkę bagażnika (w kombi), mogącą pełnić funkcję latarki. 

Czesi z dumą podkreślają, że nowy RS to najszybszy i najmocniejszy model w historii Octavii. Przy okazji modernizacji benzynowa jednostka 2,0 l TSI otrzymała zastrzyk dodatkowych 10 KM i rozwija teraz równe 230 KM. Silnik oferuje maksymalny moment obrotowy 350 Nm generowany w zakresie 1500-4600 obr./min. Moc przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Opcjonalnie zmodernizowana Octavia RS może być wyposażona w sześciostopniową przekładnię DSG. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Odmiana z dieslem - 2,0 l TDI - może się pochwalić mocą 184 KM. Maksymalny moment obrotowy - 380 Nm - dostępny jest już od 1750 obr./min. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s i może rozpędzić się do prędkości 232 km/h. Auto standardowo występuje z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Opcjonalnie klienci mogą zamówić samochód z napędem 4x4. W takiej odmianie Skoda Octavia RS 2,0 TDI standardowo oferowana jest z sześciostopniową przekładnią DSG.

Octavia RS zawieszona jest o 15 mm niżej niż standardowe odmiany. W stosunku do poprzednika o 30 mm zwiększono rozstaw tylnych kół. Standardem są - lakierowane na czerwono - zaciski hamulcowe i aluminiowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 17 cali. Opcjonalnie zamówić można felgi w rozmiarze 18 lub 19 cali. Klienci mogą też liczyć na progresywny układ wspomagania kierownicy i system wyboru trybu jazdy Performance Mode Select oraz sportowy układ ESC z systemem XDS+ symulującym obecność blokady mechanizmu różnicowego. Lista opcji obejmuje m.in. nagłośnienia wnętrza z opcją generowania dźwięku silnika i aktywne zawieszenie mogące pracować w jednym z trzech trybów: komfortowym, normalnym lub sportowym.

Warto przypomnieć, że pierwsza Octavia RS pojawiła się w ofercie czeskiego producenta w 2000 roku. Od tego czasu do klientów trafiło już ponad 200 tys. egzemplarzy Octavii RS trzech generacji. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Skoda Octavia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama