Subaru WRX STI S209 debiutuje w Detroit

Japończycy poddali swojego sportowego sedana gruntownym modyfikacjom, zarówno pod maską, jak i w układzie jezdnym.

Subaru WRX STI S209
Subaru WRX STI S209AFP

Subaru WRX STI S209 napędzane jest dobrze znanym, 4-cylindrowym bokserem, którego poddano poważnym zmianom. Zastosowano tu między innymi powiększoną turbosprężarkę, a intercooler wyposażono w system zraszania wodą. Auto otrzymało też nowy układ wtryskowy, bardziej wydajny układ dolotowy, wyczynowe tłumiki i końcówki wydechu o większej średnicy (101 mm).

Modyfikacje te przekładają się na wzrost mocy z 305 na 341 KM, a także większy o 10% maksymalny moment w średnim zakresie obrotów. Samochód ma też skrócone przełożenia w 6-biegowej, manualnej przekładni. Producent nie podaje niestety, o ile poprawiło to osiągi. Standardowa wersja przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s.

Inżynierowie wprowadzili też zmiany do pracy trybów jazdy - obecnie dostępne są Intelligent, Sport oraz Sport Sharp (sportowy ostry). Pierwszy dostosowuje się do sytuacji na drodze oraz stylu jazdy kierowcy, drugi ma być odpowiedni na tor, a trzeci do wyścigów równoległych.

Subaru WRX STI S209Informacja prasowa (moto)

Auto porusza się na 19-calowych felgach BBS, a opony w rozmiarze 265/35 zostały specjalnie zaprojektowane do tego modelu przez Dunlopa. Mają one radzić sobie z bocznymi przeciążeniami, które przekraczają 1 g. Aby zmieścić tak duże koła nieznacznie poszerzono nadkola. Za odpowiednią siłę hamowania dba układ sygnowany przez Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłoczkowymi z tyłu. W zawieszeniu wykorzystano amortyzatory Bilsteina.

Subaru WRX STI S209

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Wizualnie WRX STI S209 wyróżnia się agresywnymi zderzakami, sporym dyfuzorem oraz dużym, nieruchomym spojlerem na klapie bagażnika. Dach wykonano z włókna węglowego, a nadwozie może być pokryte jednym z dwóch lakierów - niebieskim lub białym (oba perłowe). Auto zadebiutuje na amerykańskim rynku w drugiej części 2019 roku.

Detroit Auto Show 2019

.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas