Solstice na tor i na ulicę

Na targach tuningu SEMA, które jutro rozpoczną się w Las Vegas, General Motors zaprezentuje kilkanaście modeli.

Większość z nich to pickupy i SUV-y. Samochodem wyłamującym się z tej konwencji jest pontiac solstice club sport Z0K.

Zbudowano go na bazie solstice'a, czyli sportowego pojazdu, który wywołuje dość duże emocje na kontynencie amerykańskim, zaś w Europie jest praktycznie nieznany (Pontiac oficjalnie nie jest obecny na Starym Kontynencie, natomiast oferowany jest bliźniaczy opel GT).

Produkcja soltice'a została uruchomiona w zeszłym roku. Na jego bazie zbudowano samochód wyczynowy, który będzie rywalizował w zawodach organizowanych pod egidą SCCA (Sport Car Club of America). Wyposażono go m.in. w profesjonalne zawieszenie, sportowe fotele i hamulce. Natomiast źródłem napędu pozostał seryjny silnik 2.4 l o mocy 177 KM, który współpracuje z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów.

Jednak nie każdy chce i może startować w profesjonalnych zawodach. Dla pozostałych GM przygotował wersję solstice'a o oznaczeniu GXP-R. Napędzana ona jest dwulitrowym doładowanym silnikiem Ecotec o mocy 300 KM I momencie 427 Nm. Otrzymała ona bardziej wydajny układ hamulcowy, większe 19-calowe koła z oponami 245/40 oraz zmienione zderzaki i spojlery.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: General Motors
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy