Smart Electric Drive. Premiera w Paryżu

Stoisko Smarta w Paryżu zdominują pojazdy bezemisyjne. Nad Sekwaną zadebiutują elektryczne alter ego modeli ForTwo i ForFour.

Oba auta napędzane są elektrycznym, trójfazowym silnikiem trakcyjnym umieszczonym przy tylnej osi. Dzięki elektrycznemu napędowi można było całkowicie zrezygnować z obecności skrzyni biegów. Jednostka rozwija moc 81 KM i - już od najniższych obrotów - osiąga maksymalny moment obrotowy 160 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 17,6 kWh.

Prędkość maksymalna wszystkich Smartów z nowej rodziny "electric drive" ograniczona została do 130 km/h. Elektryczny ForTwo z twardym dachem przyspiesza do 100 km/h w 11,5 s. ForTwo Cabrio jest o 0,3 s wolniejszy. Większy Smart ForTwo potrzebuje na sprint do 100 km/h 12,3 s. Maksymalny zasięg - w zależności od modelu - waha się między 155 a 160 km.

Reklama

Standardowym wyposażeniem aut będzie - wbudowana - wysokiej mocy ładowarka. Dzięki niej doładowanie baterii od 20 do 100 proc. pojemności trwać ma zaledwie 3,5 h (w USA i Wielkiej Brytanii 2,5 h). W późniejszym okresie, jako opcję, będzie też można wybrać specjalną przystawkę (22kW) pozwalającą doładować akumulatory w zaledwie 45 minut.

Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców z początkiem 2017 roku. Za najtańszego Smarta Electric Drive ForTwo zapłacić trzeba będzie w Europie 21 940 euro. Ceny kabrioletu startują z pułapu 25 200 euro. Smart Electric Drive ForFour wyceniony został na 22 600 euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy