Skoda Octavia G-TEC CNG z rekordowym zasięgiem
Skoda wprowadza na polski rynek Octavię G-TEC CNG. Ten zasilany gazem ziemnym samochód może przejechać bez tankowania nawet 1330 km.
Nowa, szczególna wersja napędowa trzeciej generacji Octavii, zadebiutowała w marcu bieżącego roku na targach samochodowych w Genewie w wersjach nadwoziowych limuzyna i kombi. Cały układ napędowy został poddany modyfikacjom, by najlepiej wykorzystać potencjał napędu dwóch paliw: benzyny bezołowiowej i gazu CNG. Dzięki temu udało się osiągnąć imponujący wynik średniego zużycia tylko 5,3 m3 CNG na 100 km.
Przekłada się on nie tylko na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, ale i ochronę środowiska: spalanie metanu jest bardziej ekologiczne, a średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 97 g/km. Dla porównania emisja z porównywalnego silnika benzynowego wynosi 120 g/km.
Skoda Octavia G-TEC CNG napędzana jest turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Specjalna wersja, oprócz przystosowania do wykorzystywania dwóch rodzajów paliwa, wyposażona jest także w systemy Start-Stop i odzyskiwania energii z hamowania. Bardzo wydajna konstrukcja spełnia najwyższą normę emisji spalin Euro6 obowiązującą producentów samochodów od września 2014 roku.
Połączona siła dwóch paliw niesie wiele korzyści, w tym także zwiększenie zasięgu. Wykorzystując tylko gaz CNG nowa Octavia przejedzie 410 kilometrów bez tankowania. Benzyna bezołowiowa wystarczy na przejechanie kolejnych 920 kilometrów, razem składając się na zasięg 1 330 kilometrów. Teoretycznie więc przy starcie z pełnymi zbiornikami paliw Octavia G-TEC CNG pokonałaby bez tankowania po drodze trasę z Warszawy do Wenecji lub z Poznania do Paryża.
Ceny Skody Octavii G-TEC napędzanej gazem CNG zaczynają się od 77 550 zł.