Skoda Fabia w wersji Monte Carlo

Skoda oficjalnie zaprezentowała nową Fabię w wersji Monte Carlo. Jest to usportowiony wariant stylistyczny nowego modelu.

Fabia dostępna jest w wersji Monte Carlo już 2011 roku, nie jest więc niespodzianką premiera nowej generacji. Auto wyróżnia się wyłącznie stylistycznie, pod maską trafią te same silniki, co w "zwykłych" odmianach - będą to trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI (80 KM) i 1.0 TSI (110 KM) oraz czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM).

Wersja Monte Carlo wyróżnia się czarnymi detalami nadwozia. Czarna jest ramka osłony chłodnicy, spojlery, tylny dyfuzor i obręcze kół. Reflektory standardowo wykonane są w technologii LED. Gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. 

Reklama

Fabia Monte Carlo wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami Aero i błyszczącym czarnym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.

W kabinie Fabii Monte Carlo w oczy rzucają się sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz trójramienna kierownica wielofunkcyjna, wykończona skórą. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym, z ozdobną listwą deski rozdzielczej, częściami konsoli środkowej i klamkami drzwi z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. 

Gama standardowego wyposażenia obejmuje również oświetlenie Ambiente LED, które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono. 

Skoda Fabia Monte Carlo może być wyposażone w cyfrowy zestaw wskaźników oparty o 10,25-calowy wyświetlacz. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią.

Opcjonalne wyposażenie stanowi także funkcja Travel Assist zapewnia wsparcie kierowcy podczas jazdy. Przy prędkości do 210 km/h, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do pojazdów jadących z przodu. Zintegrowany system Lane Assist pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu, wykonując w razie potrzeby nieznaczne korekty kierownicą. Travel Assist wykorzystuje także funkcję Hands-on Detect, aby sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy.

System Park Assist pomaga w manewrach parkowania. Asystent działa przy prędkości do 40 km/h, wyświetlając odpowiednie miejsca do parkowania równoległego i zatokowego, a w razie potrzeby może przejąć sterowanie kierownicą. Co więcej, system Manoeuvre Assist wykrywa przeszkodę przed lub za samochodem podczas parkowania i automatycznie uruchamia hamulce. 

Obecna Fabia to trzecia generacja tego modelu, dostępna w wersji Monte Carlo. W 2011 roku Skoda wprowadziła ten wariant wraz z drugą generacją Fabii. W 2014 roku w jej ślady poszła też trzecia generacja. 

Fabia czwartej generacji jest obecnie trzecim modelem Skody dostępnym w wersji Monte Carlo. Pozostałe to Scala i Kamiq.

***

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy