Sienna to nie Siena
Po Los Angeles i Detroit przyszedł czas na Chicago. Właśnie tam odbywa się teraz trzeci w 2003 roku salon samochodowy zorganizowany w USA. Jedną z ciekawszych dla Amerykanów prezentacji, jest Toyota Sienna drugiej generacji, której oficjalna premiera miała miejsce podczas targów NAIAS w Detroit.
Sienna w wersji 2004 jest typowym, amerykańskim minivanem. Od technicznej strony auto powstało głównie w zakładach Toyoty w Ann Arbor w stanie Michigan, jego projektem zajęło się, również amerykańskie, centrum CALTY w Newport Beach w Kaliforni, natomiast produkcja odbywać się będzie w fabryce TMMI w Princeton w stanie Indiana.
Sienna II w porównaniu do swojej poprzedniczki nieco urosła. Rozstaw osi zwiększył się o 12,5 cm, koła rozsunęły się o kolejne 10 cm, co zaowocowało bardziej przestronnym, komfortowym i bezpiecznym wnętrzem. Pomimo to auto jest teraz bardziej zwrotne (promień skrętu zmniejszył się o ponad metr) i lepiej reaguje na ruchy kierownicą.
Pod maską nowej toyoty znalazł się 230-konny silnik V6, współpracujący z nowoczesną, 5-stopniową przekładnią automatyczną. Taki układ napędowy pozwala na rozpędzenie Sienny od 0-100 km/h w czasie 8,4 sekundy przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa.
W wyposażeniu samochodu znalazły się takie elementy jak: ABS z EBD na wszystkich czterech kołach, systemy stabilizacji jazdy, kontroli trakcji i asystent hamowania dostępne są jako opcja, ponadto przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system rozrywki wraz z odtwarzaczem DVD i bezprzewodowymi słuchawkami, system nawigacyjny, kamera ułatwiająca cofanie, tempomat oraz system audio CD z 6-płytową zmieniarką i dziesięcioma głośnikami pracującymi w systemie "surround sound".
Nowa Sienna pojawi się w sieci sprzedaży na początku marca tego roku.