Seicento II

W marcu Fiat ogłosił, że nie wprowadzi do seryjnej produkcji Ecobasica, pojazdu, który do tej pory pojawiał się na wielkich salonach samochodowych (Genewa, Paryż) jedynie jako prototyp. Dziś wiemy już dlaczego taka decyzja została podjęta. Powodem jest prezentowana na zdjęciu nowa wersja Seicento, mająca za zadanie wzmocnić ofertę Fiata w segmencie małych samochodów miejskich i mogąca wygrać rywalizację na tym rynku z Seatem Arosą. W nowym samochodzie z pewnością zadebiutują rozwiązania, które miały pojawić się w Ecobasicu: 1,2-litrowy silnik wysokoprężny oraz bezsprzęgłowa, ekonomiczna skrzynia biegów.

Przed nowym Seicento stoi bardzo duże wyzwanie. Musi ono nie tylko zastąpić swojego poprzednika, ale również Fiata Pandę, który wciąż pozostaje trzecim najlepiej sprzedającym się autem na włoskim rynku. Mały samochód z pewnością będzie też bardzo atrakcyjną propozycją w Polsce. Wiadomo już, że zakłady Fiata w Tychach zostały zmodernizowane, a linia produkcyjna jest przygotowana do produkcji tego auta. Jego cena nie jest jeszcze znana, jednak można założyć, że podobnie jak poprzednia wersja, będzie to samochód "na każdą kieszeń". Ciekawie wygląda też zapowiedź oszczędnej, bezsprzęgłowej skrzyni biegów, która optymalnie dobiera przełożenia oraz automatycznie wyłącza i uruchamia silnik podczas częstych postojów w miejskiej jeździe.

Reklama

Nowe Seicento produkowane będzie w wersji 3 i 5-drzwiowej z oplowskimi silnikami benzynowymi o pojemności 1000 ccm (moc 65 koni mechanicznych), 1200 ccm (moc 80 koni mechanicznych) oraz nowoczesnym turbodieselem o pojemności 1200 ccm i mocy 60 koni mechanicznych. Ta ostatnia jednostka napędowa produkowana będzie w Polsce, w spółce F.A. Powertrain z Bielska, która jest wspólnym przedsięwzięciem General Motors i Fiata.

W sprzedaży nowe Seicento ma pojawić się już w przyszłym roku. Termin wydaje się być korzystny, gdyż wprowadzenie fiata ubiegnie ewentualny debiut małego samochodu miejskiego tworzonego przez połączone siły Toyoty i grupy PSA (Peugeot, Citroen).

Dowiedz się więcej na temat: silnik wysokoprężny | Fiata | skrzynia biegów | silnik

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje