Seat Ateca zmodernizowany

Pierwszy SUV hiszpańskiej marki, obecny na rynku od 2016 roku, przeszedł właśnie face lifting.

Odświeżoną Atekę najłatwiej rozpoznać po nowym przednim pasie. Zmieniono tu reflektory, grill oraz zderzak. Auto zyskało na wyrazistości, dzięki mocniejszym przetłoczeniom i dużej atrapie chłodnicy, która niemal łączy się z drugą osłoną w dolnej części zderzaka. Czyżby Seat dążył pomału do zafundowania swoim modelom ogromnego grilla, tak jak to kiedyś zrobiło Audi? Brakuje niewiele, ponieważ pas oddzielający osłony jest bardzo cienki.

Modyfikacje z tyłu są już mniej wyraźne - bardziej masywny jest zderzak, w którym zabudowano końcówki wydechu, a na środku klapy bagażnika pojawił się dumny napis "Ateca". Samotna cyfra "4" z boku odnosi się do obecności napędu na wszystkie koła. Wbrew pozorom zmieniono także reflektory, które co prawda mają taki sam kształt i ledowy wzór, ale wzbogacono je o dynamiczne kierunkowskazy. Ciekawostka - dzięki nowym zderzakom auto jest dłuższe o 18 mm od wersji sprzed modernizacji.

Reklama

Z kolei deska rozdzielcza pozostała bez zmian, ale zgodnie z naszymi przewidywaniami, auto otrzymało multimedia oraz wirtualne zegary z nowego Leona. Nowy system udało się wpasować w miejsce poprzedniego i ma on teraz 8,25 lub 9,2 cala. Cyfrowe zegary wykorzystują wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. We wnętrzu znajdziemy także nową kierownicę (z Leona) oraz nową tapicerkę. Kierowca dostanie też do dyspozycji bardziej zaawansowane systemy wsparcia (na przykład układ ostrzegający przed ryzykiem kolizji w ruchu poprzecznym).

Pod maską odświeżonej Ateki znajdziemy benzynowe jednostki 1.0 TSI 110 KM, 1.5 TSI 150 KM (opcjonalnie z DSG) oraz 2.0 TSI 190 KM (seryjnie z DSG i 4x4). Diesel natomiast to 2.0 TDI rozwijający 110 lub 150 KM (także z DSG i 4x4). Seat milczy na temat najmocniejszej wersji wysokoprężnej (190 KM) oraz planów dotyczących wersji hybrydowej plug-in.

Zmodernizowany Seat Ateca pojawi się na rynku w trzecim kwartale 2020 roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy