Renault Twingo GT. Usportowiony maluch

Niedawno informowaliśmy, że Volkswagen poważnie rozważa wprowadzenie do oferty modelu up! w usportowionej wersji GTI. Auto napotka jednak silną rynkową konkurencję. Jednym z jego rywali będzie debiutujące właśnie Renault Twingo GT.

Samochód rozpoznamy m.in. po 17-calowych obręczach kół ze stopów lekkich, bocznych wlotach powietrza w nadkolach czy podwójnej końcówce wydechu. Klienci będą mieli do wyboru cztery kolory nadwozia, w kabinie znajdziemy m.in. sportowe pedały i lewarek zmiany biegów.

Na tle niewielkich miejskich wyścigówek samochód wyróżnia się jedną, pożądaną przez fanów dobrej zabawy, cechą - napędem na tylną oś. Montowana nad tylnymi kołami, benzynowa, trzycylindrowa jednostka napędowa ma pojemność 898 cm3.

Dzięki zmianie map wtrysku i podkręceniu turbosprężarki, w modelu Twingo GT silnik może pochwalić się mocą 110 KM i maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano zmodyfikowaną, ręczną skrzynię biegów.

Reklama

W stosunku do podstawowego Twingo model GT otrzymał również zmieniony układ kierowniczy, usztywnione zawieszenie i przeprogramowany ESP pozwalający kierowcy poczuć za kierownicą frajdę, jaką daje prowadzenie zwinnej tylnonapędówki o niewielkim rozstawie osi. 

Osiągi auta trzymane są w tajemnicy. Oficjalna prezentacja Renault Twingo GT przewidziana została na słynny Goodwood Festival of Speed, który rozpocznie się już 23 czerwca.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault Twingo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy