Renault Talisman. To następca Laguny! Ładny?

​Wiemy już, jak wyglądać będzie następca Renault Laguny. Francuski producent opublikował właśnie oficjalne zdjęcia modelu Talisman, którego debiut zaplanowany został na salon motoryzacyjny we Frankfurcie.

Nowe auto segmentu D ma klasyczne, trójbryłowe nadwozie. Karoseria mierzy 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości. Rozstaw osi to typowe dla tego segmentu 2,81 m.

Reklama

Renault Talisman może się pochwalić elegancją sylwetką. Odważne, ostre linie, wyraźnie zaznaczone logo producenta czy takie dodatki, jak chociażby chromowane ożebrowanie osłony chłodnicy i duże, ledowe światła do jazdy dzienne układające się w kształt litery C, mogą się podobać.

Samochód oferowany będzie w dziesięciu kolorach (9 metalicznych i 1 perłowy). Klienci będą mieli do wyboru pięć rodzajów felg w rozmiarach 16,17, 18 a nawet 19 cali.

We wnętrzu, oprócz niespotykanej u konkurencji przestrzeni, znajdziemy szereg schowków o pojemności 25 litrów. Rekordową pojemność - aż 608 l - ma bagażnik.

W cennikach pojawi się pięć odmian różniących się kolorystyką, wykończeniem i wyposażeniem przedziału pasażerskiego. Na liście dodatków znalazły się m.in. wyświetlacz HUD czy sygnowany przez Bose system audio.

W bogatszych odmianach większością systemów pokładowych steruje się z zabudowanego na konsoli środkowej tabletu o przekątnej 22 cm (8,7 cala). W podstawowych odmianach jego miejsce zajmuje 4,2-calowy (11 cm), dotykowy wyświetlacz radia. Korzystanie z systemu multimedialnego Renault Talisman przypomina obsługę smartfona. Użytkownicy mają możliwość stworzenia kilku profili kierowców, dzięki czemu samochód potrafi zapamiętać nie tylko takie informacje, jak ustawienia foteli czy lusterek, ale nawet ulubione stacje radiowe czy... intensywność masażu. Auto pozwala na stworzenie do sześciu różnych profili.

Na liście wyposażenia Renault Talisman pojawi się też system 4Control pozwalający zmieniać parametry pracy zawieszenia, układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów. Kierowcy będą mogli wybierać pomiędzy pięcioma trybami pracy: Komfortowym, sportowym, ekonomicznym, neutralnym i osobistym, pozwalającym na dowolne konfigurowanie pracy każdego z układów. W zależności od wybranego trybu zmieniają się również ustawienia zegarów (kolor) a nawet dźwięk pracy jednostki napędowej.

Jeśli chodzi o te ostatnie, w momencie debiutu klienci będą mieli do wyboru pięć silników zbudowanych zgodnie z ideą downsizingu. Jednostki benzynowe rozwijać mogą 150 KM lub 200 KM. Obie oferowane będą standardowo z siedmiostopniową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią EDC. Do wyboru będą też trzy diesle o mocach: 110 KM, 130 i 160 KM. Dwie słabsze jednostki sprzęgane będą z ręczną, sześciostopniową przekładnią lub sześciostopniowym EDC (dwusprzęgłowa). Topowa wersja o mocy 160 KM oferowana będzie wyłącznie z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią o sześciu przełożeniach.

Budową Renault Talisman zajmie się francuska fabryka w miejscowości Douai, której modernizacja pochłonęła ostatnio 420 mln euro.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje