Renault Megane RS 275 Trophy. Limitowana edycja
Rynek kompaktowych samochodów sportowych (tzw. hot-hatchy) nie jest może wielki, ale niezwykle prestiżowy. Nic więc dziwnego, że każdy producent stara się mieć w nim swojego przedstawiciela.
Bronią Renualt jest obecne na rynku już od pewnego czasu Megane RS. Od czasu do czasu Francuzi prezentują limitowane wersje tego pojazdu. Najnowsza nosi nazwę RS 275 Trophy.
Liczba w nazwie oznacza oczywiście moc. 275 KM to o 10 KM więcej niż dwulitrowy doładowany silnik benzynowy generuje w klasycznej wersji Megane RS. Maksymalna moc osiągana jest przy 5500 obr/min, natomiast najwyższa wartość momentu obrotowego (360 Nm) dostępna jest w szerokim zakresie obrotów - między 3 a 5 tys. obr/min. Renault nie ujawniło, jak zwiększona moc wpłynęła na osiągi samochodu, natomiast zapewnia, że zużycie paliwa nie uległo zmianie i nadal wynosi - w cyklu pomiarowym - 7,5 l/100 km.
W Megane RS 275 Trophy zastosowano układ wydechowy wykonany z tytanu. Jest on nie tylko lżejszy, ale zapewnia też bardziej agresywny dźwięk. Opcjonalnie dostępne jest regulowane zawieszenie Ohlinsa oraz sportowe opony Michelin, które opracowano specjalnie dla tego modelu.
Zmiany stylistyczne są niewielkie. Na nadwoziu w kilku miejscach pojawiły się szare wstawki z napisem Trophy, na progu znajdziemy numer seryjny limitowanej edycji. Standardowe wyposażenie stanowią fotele pokryte skórą i Alcantarą.
Zamówienia na limitowaną edycję Megane RS będzie można składać na początku czerwca. Cena na rynku francuskim to 38 tys. euro brutto.