Renault Megane po liftingu. Również jako hybryda plug-in

W klasie kompakt mamy ostatnio spore ożywienie. Nie dziwi więc, że w obliczu debiutu nowego Golfa i Corolli, modele z kilkuletnim stażem rynkowym starają się nadrobić zaległości.

Renault zaprezentowało właśnie odświeżone Megane. Samochód wkracza w piąty rok rynkowej kariery gruntownie odświeżony i po raz pierwszy otrzymał napęd hybrydowy. Jakie nowości czekają na klientów w salonach?

Nowością są m.in. reflektory Pure Vision LED, które zapewniają do 30 proc. więcej światła niż dotychczasowe lampy halogenowe. Ten element pojawi się nawet w podstawowej wersji wyposażeniowej. Diodowe są teraz również światła przeciwmgłowe i lampy tylne. Zgodnie z tradycją subtelnych zmian doczekał się też przedni zderzak czy wlot powietrza w osłonie chłodnicy. Pojawiły się ponadto nowe wzory obręczy kół i kolory karoserii. Powyższe nowości obejmują wszystkie wersje nadwoziowe modelu.

Reklama

W kabinie, obok zmodyfikowanej deski rozdzielczej, znajdziemy teraz np. elektroniczne zegary o przekątnej 10,2 cala czy zorientowany pionowo centralny ekran dotykowy o przekątnej 9,3 cala służący do obsługi systemu multimedialnego Renault EASY LINK.

Klienci mają do wyboru benzynowe silniki 1,3 l TCE o mocach: 100 KM, 115 KM, 140 KM i 160 KM. Dwa najsłabsze oferowane są z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Odmiana 140-konna może być parowana z sześciostopniowym "manualem" lub siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową. Topowa wersja występuje wyłącznie ze skrzynią EDC (dwusprzęgłowa). Z końcem roku pojawić ma się również nowy benzynowy silnik o pojemności 1,0 l generujący moc 120 KM.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przewidziano motor 1,5 l w dwóch wariantach mocy. Słabsza - 95-konna występuje z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Mocniejsza - 115-konna - z siedmiostopniową przekładnią EDC.

Samochód - początkowo wyłącznie z nadwoziem kombi - będzie też można zamówić w nowej wersji hybrydowej. Nowe Renault Megane E-Tech Plug-in oferowane jest z benzynowym silnikiem 1,3 l TCE o mocy 160 KM. Jednostka wspomagana jest przez elektryczny silnik trakcyjny i - napędzany paskiem - alternator pełniący funkcję rozrusznika. Pracujące z napięciem 400V akumulatory o pojemności 9,8 kWh zapewniają zasięg do 50 km. Samochód potrafi poruszać się w trybie bezemisyjnym do prędkości 135 km/h.

Co jeszcze Francuzi przygotowali dla swoich klientów? Z oferty znika Megane GT Line. Model zastąpiony zostanie nową wersją R.S Line (pakiet stylistyczny).

Jeśli chodzi o "dorosłe" Renault Megane R.S., auto w wersji ze skrzynią dwusprzęgłową otrzymało zastrzyk dodatkowych 20 KM i 30 Nm i rozwija teraz 296 KM oraz 420 Nm (400 Nm w wersji z ręczną przekładnią).

Odświeżone Renault Megane pojawią się w europejskich salonach latem.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy