Range Rover Sentinel. Wersja opancerzona

Range Rover Sentinel - pierwszy w historii brytyjskiej marki model, który fabrycznie oferuje podwyższoną ochronę balistyczną, doczekał się kilku udoskonaleń. Produkowane od 2015 roku auto teraz doładowany silnik V8.

W stosunku do stosowanego wcześniej V6 motor zyskał zastrzyk dodatkowych 40 KM. Doładowana kompresorem jednostka o pojemności 5,0 l generuje moc 380 KM. Pozwala to przyspieszać do 100 km/h w 10,4 s i osiągać prędkość maksymalną 193 km/h (120 mph). Ta ostatnia została elektronicznie ograniczona z uwagi na masę pojazdu.

Waga pancerza i pancernego szkła chroniącego kabinę pojazdu przekracza tonę.

Za opracowanie Range Rovera Sentinel odpowiadali specjaliści z Land Rover Special Vehicle Operations. Auto budowane jest w SV Technical Centre w Warwickshire. Pojazd spełnia liczne normy balistyczne - VPAM BRV 2009 VR8, ERV 2010, PAS 300 oraz STANAG 4569 zapewniając ochronę przed ostrzałem z broni ręcznej i częścią improwizowanych ładunków wybuchowych.

Reklama

Producent twierdzi, że pojazdu zaprojektowano w taki sposób, by stawić czoła "niekonwencjonalnym i nietypowym" formom ataku.

Do wyższej masy pojazdu dostosowano aktywne zawieszenie i opony. Te wyposażono w pierścienie run-flat pozwalające poruszać się bez powietrza z prędkościami do 80 km/h na dystansie do 50 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy