Premiera Megane II
Wprawdzie od prezentacji Renault Megane II minęły już dwa dni, to jednak temat ten wciąż pozostaje bardzo gorący. Świadczą o tym chociażby liczne komentarze, które wciąż nadsyłacie do naszej redakcji. Jednym nowe Megane bardzo przypadło do gustu, dla innych obecne pomysły stylistyczne Renault są kompletną pomyłką. Bez względu na opinie pojawienie się drugiej generacji "meganki" jest wydarzeniem znaczącym i z zaciekawieniem będziemy obserwować dalsze losy tego pojazdu. Uczestnicząc we wtorkowej konferencji prasowej INTERIA.PL zadała kilka pytań, które naszym zdaniem są najistotniejsze dla klientów w Polsce. Tutaj nowe zdjecia megane II. Mamy także kolejne teksty poświęcone temu pojazdowi. Znajdziesz je tutaj.
Na konferencji spytaliśmy o to, kiedy Megane II pojawi się na polskim rynku. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że harmonogram wprowadzania auta na rynek przewiduje zaspokojenie w pierwszej kolejności rynków Francji i Wielkiej Brytanii. Tam kompaktowe renault pojawi się już na początku października tego roku. W połowie tego samego miesiąca druga generacja trafi do Niemiec, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Włoch, Hiszpanii, Portugalii jak również Polski. Na początku listopada auto to pojawi się na pozostałych rynkach Europy Centralnej i w Skandynawii. Na nasze pytanie, które auta będą głównymi konkurentami dla Megane II, przedstawiciele Renault wymienili Volkswagena Golfa, Peugeota 307, Forda Focusa, Audi A3 oraz Alfę 147.
Renault Megane II jest bardzo istotnym modelem dla francuskiego producenta. Przedstawiciele koncernu liczą na to, że jego druga generacja nawiąże popularnością i wielkością sprzedaży do chlubnych tradycji Megane I. Obecna wersja jest jednak zupełnie innym samochodem. Swoją linią nawiązuje ona do najnowszych trendów stylistycznych aut rodziny Renault, których pionierami były modele Avantime i Vel Satis.
29 miesięcy trwały prace projektantów i inżynierów nad nową generacją Megane. Tyle wystarczyło, by popularny pojazd segmentu C zmienił się nie do poznania. Na wczorajszej konferencji prasowej zaprezentowano dopiero dwie wersje tego auta (5-drzwiowy Hatch i 3-drzwiowy Sport Hatch), jednak do 2004 roku ma pojawić się siedem odmian Megane II.
Linia stylistyczna pojazdu wyraźnie kontynuuje design zapoczątkowany przez dwa rewolucyjne modele w rodzinie Renault - Avantime i Vel Satis. Nadwozie gwarantuje przestronne i bezpieczne wnętrze, które z powodzeniem mogłoby posłużyć samochodom z wyższych półek. Całe auto zostało zbudowane na zupełnie nowej płycie podłogowej, którą wspólnie stworzyły Renault i Nissan. Od samego początku Megane II zostało określone mianem "auta międzynarodowego", a to głównie z powodu jego przeznaczenia. Docelowo model ten ma trafić na rynki 75 krajów, a w Europie celem najwyższym jest zyskanie miana najlepiej sprzedającego się samochodu.
Od momentu wprowadzenia na rynek kompaktowe renault dostępne będzie z szeroką gamą silników, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych. Wśród tych pierwszych znajdą się jednostki: 1.4 16v 98 KM, 1.6 16v VVT 115 KM oraz 2.0 16v VVT 136 KM. Wśród diesli dostępne będą: 1.5 dCi 80 oraz 1.9 dCi 120, oba działające w najnowszym systemie common-rail. Wszystkie silniki będą mogły współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
W zakresie bezpieczeństwa Megane II ma spełniać najsurowsze wymagania. Przedstawiciele Renault zapewniają, że kompaktowy pojazd będzie odpowiednikiem Laguny II (auto otrzymało najwyższą ocenę - 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro-NCAP) w swoim segmencie.