Prąd to nie wszystko – nowe Maserati GranTurismo również w wersji spalinowej
Włosi szykują nowe GranTurismo od razu w dwóch wersjach. Do elektrycznej odmiany Folgore dołączy wariant z benzynowym V6.
Maserati GranTurismo w obecnej postaci produkowane jest od 2007 r. Nie dziwi więc, że Włosi intensywnie pracują nad jego następcą. Od dawna wiadomo, że auto powstanie w wersji elektrycznej. Ten wariant otrzyma przydomek Folgore i będzie napędzany trzema silnikami o sumarycznej mocy 1200 KM. Do setki ma się rozpędzać w czasie poniżej 3 sekund, a jego prędkość maksymalną określono na 320 km/h.
Dziś dowiedzieliśmy się, jak będzie wyglądało z zewnątrz. Na pierwszy rzut oka oba auta będą trudne do odróżnienia. Mają tę samą linię nadwozia i najważniejsze detale. Różnić się będą wlotami powietrza w zderzakach oraz wzorem obręczy.
Wiadomo też, że pod maską odmiany spalinowej pracował będzie silnik V6 Nettuno. Włosi nie podają jego szczegółowych danych technicznych, ale biorąc pod uwagę, że jednostkę tę można znaleźć w modelu MC20, można oczekiwać 630 KM mocy u 729 Nm momentu obrotowego. Niektórzy mówią, że to parametry zarezerwowane dla włoskiego superauta, a GranTurismo parametrami zbliżone raczej do topowej odmiany SUV-a Grecale - Trofeo. Wówczas miałoby 530 KM mocy i 619 Nm momentu obrotowego.
Czas pokaże, czy Maserati zdecyduje się wycisnąć z Nettuno jak najwięcej, by GranTurismo z V6 było w stanie stanąć do pojedynku z Folgore, czy jednak to wersja elektryczna będzie dzierżyła palmę pierwszeństwa. Oba samochody powinny pojawić się w sprzedaży w przyszłym roku.
***