Pozostań online ze swoim volvo XC90
Volvo za wszelką cenę usiłuje przedłużyć życie modelu XC90.
Ten luksusowy SUV trafił do sprzedaży w 2002 roku. Wydawałoby się, że nowa generacja tego modelu powinna się pojawić już jakies 3 lata temu. Nic z tych rzeczy. Kryzys, zawirowania finansowe, zmiana właściciela spowodowały, że XC90 wciąż obecne jest w salonach, wchodząc w 10. rok produkcji.
Najnowszy model zmienił się niewiele. Pojawiły się nowe światła do jazdy dziennej, zmieniono spodnią srebrną osłonę silnika, która wraz ze srebrnymi relingami staje się wyposażeniem standardowym.
Z tyłu zmodyfikowano wzór świateł, światła hamowania wykonano w technologi LED, a kierunkowskazy są srebrne.
Pojawił się również nowy wzór 18-calowych felg.
W wnętrzu odnajdziemy nową, trójramienną kierownicę oraz aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej.
Rozbudowano nieco system Volvo On Call, który umożliwia m.in. połączenie telefonu z samochodem za pomocą systemu Bluetooth. Teraz umożliwi on również odtwarzanie muzyki zapisanej w komórce.
Ponadto właściciele Iphonów oraz smartfonów z Androidem będą mogli zdalnie sterować ogrzewaniem (o ile auto wyposażone jest w ogrzewanie postojowe), a także sprawdzić zdalnie m.in. poziom paliwa, zasięg, średnie zużycie i prędkość oraz poziom płynu hamulcowego i chłodzącego, oleju, stan żarówek, a nawet ciśnienie oleju. Ponadto aplikacja pokaże na mapie miejsce zaparkowania samochodu i wskaże kierunek, w którym trzeba się udać.
Żadnych zmian nie znajdziemy natomiast pod maską. XC90 może być napędzane sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3.2 l i mocy 243 KM (średnie zużycie paliwa 11,4 l/100 km) lub 200-konnym dieslem D5. Ponadto wersja przednionapędowa napędzana jest silnikiem D3 o mocy 163 KM.
Odświeżone XC90 zadebiutuje na salonie we Frankfurcie.