Pozostań online ze swoim volvo XC90

Volvo za wszelką cenę usiłuje przedłużyć życie modelu XC90.

Ten luksusowy SUV trafił do sprzedaży w 2002 roku. Wydawałoby się, że nowa generacja tego modelu powinna się pojawić już jakies 3 lata temu. Nic z tych rzeczy. Kryzys, zawirowania finansowe, zmiana właściciela spowodowały, że XC90 wciąż obecne jest w salonach, wchodząc w 10. rok produkcji.

Najnowszy model zmienił się niewiele. Pojawiły się nowe światła do jazdy dziennej, zmieniono spodnią srebrną osłonę silnika, która wraz ze srebrnymi relingami staje się wyposażeniem standardowym.

Z tyłu zmodyfikowano wzór świateł, światła hamowania wykonano w technologi LED, a kierunkowskazy są srebrne.

Reklama

Pojawił się również nowy wzór 18-calowych felg.

W wnętrzu odnajdziemy nową, trójramienną kierownicę oraz aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej.

Rozbudowano nieco system Volvo On Call, który umożliwia m.in. połączenie telefonu z samochodem za pomocą systemu Bluetooth. Teraz umożliwi on również odtwarzanie muzyki zapisanej w komórce.

Ponadto właściciele Iphonów oraz smartfonów z Androidem będą mogli zdalnie sterować ogrzewaniem (o ile auto wyposażone jest w ogrzewanie postojowe), a także sprawdzić zdalnie m.in. poziom paliwa, zasięg, średnie zużycie i prędkość oraz poziom płynu hamulcowego i chłodzącego, oleju, stan żarówek, a nawet ciśnienie oleju. Ponadto aplikacja pokaże na mapie miejsce zaparkowania samochodu i wskaże kierunek, w którym trzeba się udać.

Żadnych zmian nie znajdziemy natomiast pod maską. XC90 może być napędzane sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3.2 l i mocy 243 KM (średnie zużycie paliwa 11,4 l/100 km) lub 200-konnym dieslem D5. Ponadto wersja przednionapędowa napędzana jest silnikiem D3 o mocy 163 KM.

Odświeżone XC90 zadebiutuje na salonie we Frankfurcie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Za wszelką cenę | Volvo XC90
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy