Poznań. Światowa premiera nowego Volkswagena Caddy

Na obiektach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się światowa premiera nowego Volkswagena Caddy. W uroczystej prezentacji tego samochodu, który produkowany jest wyłącznie w fabryce Volkswagena w Poznaniu-Antoninku, obok 350 dziennikarzy z całego świata udział wzięli także przedstawiciele zarządu firmy Volkswagen Samochody Użytkowe, prezydent Poznania oraz wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

"Fabryka Volkswagen ma bardzo duże znaczenie dla regionu, dlatego cieszę się, że nowy Caddy jest budowany wyłącznie w Poznaniu. Nasze wstępne dane za trzy kwartały 2014 r. pokazują, że eksport wyrobów przemysłu motoryzacyjnego może osiągnąć wartość blisko 19 mld euro - powiedział wicepremier.

Volkswagen Poznań to nowoczesna samodzielna fabryka samochodów użytkowych i komponentów. W tej chwili działalność produkcyjna zlokalizowana jest w trzech miejscach w Wielkopolsce. Czwarty zakład, w którym od 2016 budowana będzie nowa generacja modelu Crafter, powstaje obecnie we Wrześni.

Volkswagen Polska zamknął rok 2014 liczbą 175 521 wyprodukowanych samochodów.  Obecnie w firmie pracuje ponad 6 800 osób.

Poprzednia generacja Caddy sprzedała się na całym świecie w ciągu 11 lat w 1,5 milionach egzemplarzy. Jest to sukces, do którego nowy produkowany na wyłączność w Polsce model zamierza nawiązać.

W ciągu 11 lat znalazł na świecie półtora miliona nabywców. Podstawowe ceny nowego Caddy w Niemczech wynoszą 14 785 euro (netto, wersja dostawcza) oraz 15 330 euro netto (18 242,70 euro brutto, wersja Conceptline, zastępująca dotychczasową odmianę Startline). Są to ceny wersji z podstawowym silnikiem TSI o mocy 62 kW/84 KM. W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu, wtedy też dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale roku nowe Caddy trafi do polskich salonów.

Jednostki napędowe nowego Caddy spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Jest on dostępny w wersjach o różnej mocy - od 55 kW/75 KM, aż do topowej, uzyskującej 110 kW/150 KM.

Najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu towarowego dostawczy VW Caddy BlueMotion.

W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 62 kW/84 KM, poprzez trzycylindrowego 1.0 TSI uzyskującego 75 kW/102 KM, po czterocylindrowego 1.4 TSI generującego moc 92 kW/125 KM.

Nowe "polskie" Caddy wyposażono w liczne systemy bezpieczeństwa oraz poprawiające komfort, które służą pasażerom i wspomagają pracę kierowcy. Przykładem jest system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi system awaryjnego hamowania w mieście. Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. W idealnym przypadku można dzięki niemu wyeliminować wypadki polegające na najechaniu na przeszkodę. Ponadto, osobowe wersje Caddy, oprócz bocznych poduszek powietrznych wyposażono także w poduszki kurtynowe.

Około 22% wszystkich wypadków, w których pasażerowie odnoszą obrażenia, to kolizje z udziałem kilku pojazdów. Aby złagodzić skutki tego rodzaju zdarzeń, nowe Caddy wyposażono w wielokrotnie nagradzany system hamulcowy, który po zderzeniu sam automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie jest w stanie nacisnąć na pedał hamulca.

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są system świateł drogowych Light Assist (automatycznie włącza i wyłącza w odpowiednich warunkach światła drogowe) oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Drugi z nich, gdy stwierdzi, że styl jazdy kierowcy odbiega od stylu uznanego za normalny - zaleci postój, jeśli okaże się to konieczne. Dobrą widoczność zapewnia z kolei ogrzewanie przedniej szyby, dostępne jako element wyposażenia dodatkowego.

Automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, dostępny w opcji) działa przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu.

Wyposażając Caddy w systemy radiowe Composition Colour, Composition Media lub w system radiowo-nawigacyjny Discover Media, można zamówić także kamerę monitorującą obszar za pojazdem. Dostępny jako opcja asystent parkowania Park Assist umożliwia automatyczne zaparkowanie samochodu "w zatoczce", a także prostopadle do jezdni, co szczególnie przydaje się w branży kurierskiej.
Nadwozie nowego Caddy zwraca uwagę nie tylko ostrzejszymi kształtami. Charakter kompaktowemu furgonowi nadają na nowo zaprojektowany przód nadwozia oraz charakterystyczna tylna część; dzieje się tak między innymi dzięki reflektorom i tylnym lampom, których kształt zmieniono.

Także wnętrze nowego Caddy zyskało zupełnie nowy wymiar. Dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza dodają mu charakteru, a system informacyjno-rozrywkowy kolejnej generacji podkreśla jego nowoczesny styl.

INTERIA.PL
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy