Porsche carrera GTS: 420 Nm, 408 KM i napęd na 4 koła

Carrera GTS - topowa odmiana legendarnego Porsche, doczekała się właśnie kolejnej limitowanej edycji. Tym razem można mówić o rewolucji.

Zmiany nie sprowadzają się wcale do dodania kilku podkreślających dynamikę auta stylistycznych akcentów.

Samochód, który oferowany będzie wyłącznie z najmocniejszą jednostką napędową - 3,8-litrowym, sześciocylindrowym boxerem - w standardzie otrzyma napęd na cztery koła. Sam silnik również poddany został pewnym modyfikacjom. Jego moc wzrosła o 23 KM (jednostka osiąga teraz 408 KM przy 7 300 obr./min), moment obrotowy podniesiono do wartości 420 Nm osiąganych przy 5 600 obr./min. Co więcej, 320 Nm dostępne jest już przy 1500 obr./min.

Napęd przenoszony jest za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Tylna oś wyposażona jest mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego.

Reklama

Samochód oferowany będzie zarówno w wersji coupe, jak i cabrio. Auto z zamkniętym nadwoziem przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Kabriolet potrzebuje na to o 0,2 s. więcej. Osiągi poprawić można zamawiając opcjonalną, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię PDK. W obu przypadkach przyspieszenie do 100 km/h poprawia się wówczas o 0,2 s.

Carrera 4 GTS pojawi się w ofercie niemieckiego producenta w lipcu. Cena coupe na rynku niemieckim wynosić ma 111 956 euro. Za kabriolet zapłacić trzeba będzie 122 071 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: napęd na cztery koła | koła | napęd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama