Porsche Boxster i Cayman w wersji GTS!

Porsche zaprezentowało Boxstera i Caymana w odmianie Gran Turismo Sport, czyli GTS. Czym samochody wyróżniają się na tle mniej ekstremalnych braci?

Oba auta mają zmodyfikowane pasy przedni i tylny. Standardem są m.in. biksenonowe reflektory z systemem dynamicznego oświetlenia i lakierowane na czarny połysk oznaczenia modelu.

Reklama

W obu przypadkach źródłem napędu jest sześciocylindrowy silnik typu boxer bazujący na 3,4-litrowej jednostce znanej z Boxstera i Caymana S. Dzięki drobnym modyfikacjom inżynierom Porsche udało się wycisnąć z motorów dodatkowe 15 KM. Oznacza to, że Boxster GTS osiąga moc 330 KM, a Cayman GTS - 340 KM. O 10 Nm - do odpowiednio 370 Nm (Boxster) i 380 Nm (Cayman) - zwiększył się też oferowany przez silniki moment obrotowy.

Nowe modele to pierwsze Porsche z centralnie umieszczonymi silnikami, których jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro6.

Boxster GTS z opcjonalną, dwusprzęgłową skrzynią PDK rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s. Cayman jest o 0,1 s szybszy. Prędkość maksymalna obu modeli przekracza 280 km/h. Standardowym wyposażeniem aut są jest m.in. aktywne zawieszenie PASM i pakiet Chrono.

Historia nazwy "Gran Turismo Sport" sięga Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku - samochodu wyścigowego dopuszczonego do użytkowania na publicznych drogach. Jego potomkami były modele 924 GTS oraz 928 GTS. Oznaczenie GTS odrodziło się w roku 2007 wraz z Cayenne GTS. Później otrzymały je również samochody z serii 911 i Panamera.

Boxster i Cayman w wersjach GTS trafią do salonów z początkiem maja. Na niemieckim rynku za Boxstera GTS zapłacić trzeba będzie co najmniej 69 949 euro. Cayman GTS wyceniony został na 73 757 euro.

Reklama

Reklama

Reklama