Porsche 911 Speedster wejdzie do limitowanej produkcji

Porsche zadecydowało o uruchomieniu produkcji seryjnej purystycznego modelu 911 Speedster. Nastąpi to w pierwszej połowie przyszłego roku.

Otwarty, dwuosobowy wóz powstanie dokładnie w liczbie 1948 egzemplarzy. To nawiązanie do historii Porsche 356 "Numer 1", które zostało dopuszczone do ruchu 8 czerwca 1948 r. W Paryżu Porsche prezentuje drugie w tym roku koncepcyjne studium Speedster. Jego czerwony lakier Guards Red stanowi odniesienie do 911 Speedster rocznik 1988 (seria G). Nowe 21-calowe obręcze z przecinającymi się ramionami oraz wnętrze wykończone czarną skórą podkreślają wysmakowane, a zarazem sportowe wzornictwo.

Zdolny do jazdy prototyp 911 Speedster Concept, po raz pierwszy został pokazany 8 czerwca 2018 r. w Zuffenhausen w wersji Heritage. Samochód został opracowany przez zespół Porsche Motorsport z Weissach we współpracy z oddziałami Style Porsche oraz Porsche Exclusive Manufaktur.

Przyszłe Porsche 911 Speedster powstanie w oparciu o typoszereg 991 i będzie pierwszym modelem oferowanym z nowymi pakietami Heritage Design. Ta ekskluzywna linia akcesoriów sygnowanych przez Porsche Exclusive umożliwi jeszcze większy stopień personalizacji "911".

Reklama

Najnowsze studium, zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, poza czerwonym lakierem przyciąga wzrok 21-calowymi obręczami mocowanymi centralną śrubą. Ich wzornictwo, z krzyżującymi się ramionami, przypomina wyścigowe samochody Porsche, takie jak 911 RSR oraz GT3 R.

Także przyciemniane światła do jazdy dziennej są inspirowane światem motorsportu, a ich czerwone wykończenie współgra z kolorem nadwozia. Lusterka boczne o kształcie Talbot oraz korek wlewu paliwa - umiejscowiony pośrodku przedniej pokrywy - lśnią odcieniami czarnego chromu i platyny. W przeciwieństwie do pokazanej wcześniej wersji Heritage w kabinie wykorzystano częściowo perforowaną czarną skórę z czerwonymi akcentami.

Wszystkie elementy nadwozia oraz rozwiązania techniczne obu prototypów 911 Speedster są identyczne. Obejmuje to skróconą i obniżoną ramę szyby czołowej, mniejsze boczne okna oraz karbonową tylną pokrywę z dwoma wybrzuszeniami za fotelami. Oba samochody zamiast miękkiego dachu mają lekkie poszycie Tonneau z zatrzaskami Tenax.

Koncepcyjne pojazdy bazują na modelu 911 Carrera 4 Cabriolet. Ich błotniki oraz przednią i tylną pokrywę wykonano z lekkich kompozytów węglowych, natomiast podwozie pochodzi z 911 GT3.

Oddział projektowania modeli GT dostarczył układ wydechowy z tytanowymi rurami oraz zespół napędowy, w tym 6-stopniową manualną skrzynię biegów. To samo dotyczy serca limitowanej edycji specjalnej: prototypy Speedster napędza wolnossący 6-cylindrowy silnik typu bokser o mocy ponad 500 KM, zdolny "rozkręcać się" nawet do 9000 obr./min.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy