Polski silnik w nowej Corsie
Nie tak dawno temu pisaliśmy o odświeżonej stylistycznie wersji Opla Corsy, która już niebawem wejdzie do seryjnej produkcji.
Dziś przyglądniemy się nieco uważniej jednemu z silników, który znajdzie się w gamie jednostek napędowych tego pojazdu. Mowa tu o niewielkim, czterocylindrowym dieslu 1.3 CDTI, którego produkcją zajmują się połączone zakłady Fiata i General Motors w Bielsku-Białej (w ofercie Fiata występuje on pod nazwą 1.3 Multijet).
Najbardziej "wyżyłowana", 112-konna wersja tego silnika znalazła swoje zastosowanie w koncepcyjnym pojeździe Opla ECO-Speedster, który ostatnio pobił kilkanaście rekordów świata (czytaj Última Edición).
W Corsie montowana będzie 70-konna (51 kW) odmiana tej jednostki, dysponująca maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm. Dzięki niej samochód przyspieszy od 0-100 km/h w czasie 14,5 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 165 km/h. Bardzo ważne w tym przypadku są niskie wartości zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji do środowiska. Corsa 1.3 CDTI spala średnio 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a emisja dwutlenku węgla nie przekracza 122 gram na 1 kilometrze.
Co ciekawe mały diesel znajdzie zastosowanie również w produkowanym w Gliwicach modelu Agila. W tym przypadku przyspieszenie od 0-100 km/h wynosić będzie 15,0 sekundy, prędkość maksymalna wyniesie 153 km/h, średnie zużycie paliwa zatrzyma się na poziomie 5,2 litrów/100 km, a emisja CO2 nie przekroczy 140 gram/1 km.