Polska premiera corolli verso
Najnowszą propozycją Toyoty, która będzie miała w zbliżający się weeknd swoją polską premierę, jest corolla verso, samochód o uniwersalnym przeznaczeniu mający niewiele wspólnego ze swą protoplastką.
Projekt auta stworzony został w europejskim centrum Toyoty ED2, a jego produkcja odbywa się w Turcji
Narzucone przez kategorie vanów oraz suvów (lekkich pojazdów terenowo-rekreacyjnych) standardy przenikają wszystkie klasy samochodów osobowych, które są z każdym rokiem coraz bardziej pojemne i przestronne.
Corolla verso, mająca kompaktowy rodowód, jest chyba więcej niż tylko autem rodzinnym, śmiało może bowiem pomieścić nie tylko rodziców z dziećmi, ale również dziadków, znajduje się w niej bowiem aż siedem miejsc. Swe transportowe zalety ujawnia po złożeniu siedzeń, oddając do dyspozycji przestrzeń bagażową o pojemności 1536 litrów.
Po wyjęciu, pięciu tylnych siedzeń uzyskuje się zupełnie płaską powierzchnię ładunkową. Rozkładanie siedzeń nie nastręcza żadnych trudności - do ich złożenia wystarczy jedna krótka operacja.
Model ten oferowany jest z trzema silnikami do wyboru. Największa dostępna dziś jednostka wysokoprężna ma dwa litry pojemności, 116 KM mocy i zużywa ok. 8,5 l oleju napędowego w cyklu mieszanym. Ofertę uzupełniają dwa silniki benzynowe, szesnastozwojowe VVT-i: 1,6-litrowy o mocy 110 KM oraz 1,8-litrowy o mocy 129 KM. Pierwszy z nich współpracuje z pięciobiegową przekładnią, do drugiego oferowana jest również przekładnia automatyczna.
W najnowszej toyocie zastosowano wiele rozwiązań w istotny sposób poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Na uwagę zasługuje m.in. zamontowanie w nim aż dziewięciu poduszek powietrznych, przy czym przednie napełniane są dwustopniowo. Elementem konstrukcji są m.in. kontrolowane strefy zgniotu (przednia i tylna), wzmocnienia boczne i sztywne słupki. Opracowano nowatorski system WIL, który zapobiega - dzięki specjalnej konstrukcji foteli - urazom kręgosłupa.
TUTAJ galeria zdjęć nowej toyoty.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.