Pół miliona euro za podróbkę!

W połowie maja 2005 roku w Berlinie zaprezentowano samochód, który wzbudził podziw wszystkich fanów motoryzacji.

Na zlecenie Fuldy - producenta opon, który potrzebował samochodu testowego zdolnego rozpędzić się do 350 km/h - niemiecki Maybach przygotował jedyne w swoim rodzaju, dwudrzwiowe coupe z podwójnie doładowanym, 5,9-litrowym V12 o mocy 700 KM (moment obrotowy 1020 Nm!).

Maybach exelero swoją nazwę zawdzięczał jednej z nowych opon Fuldy. Nadwozie auta o długości 5,89 m i wysokości zaledwie 1,39 m zaprojektowała włoska pracownia stylistyczna Stola w oparciu o najbardziej wyraziste cechy limuzyny 57.

Ważący aż 2660 kg samochód przyspieszał do 100 km/h w 4,4 s i zużywał 50 l benzyny na 100 km.

Reklama

Exelero zrobił tak ogromne wrażenie, że Maybach rozważał wprowadzenie go do swojej oferty. Niestety krach na rynku finansowym sprawił, że klienci zaczęli odwracać się od tej marki i ambitne plany trzeba było wrzucić do kosza. W 2008 roku jedyny egzemplarz pojazdu, mający na liczniku 9 tysięcy kilometrów (głównie jako samochód testowy dla nowych opon) wystawiony został na sprzedaż. Cena wywoławcza oscylowała w okolicach 5 mln euro.

Okazuje się jednak, że na drogach pojawi się wkrótce więcej tych samochodów. Prawa do produkcji modelu exelero nabyła bowiem pewna szwedzka firma specjalizująca się w produkcji replik. Szwedzi mają zamiar zająć się seryjną produkcją auta, które - przynajmniej zewnętrznie - odpowiadać będzie słynnemu pierwowzorowi.

Nowy "szwedzki" maybach nie będzie jednak wykorzystywał podzespołów Mercedesa. "Dawcami narządów" dla replik mają być pojazdy Dodge'a, a dokładniej legendarne vipery. Miejsce dwunastocylindrowego AMG zajmie więc dziesięciocylindrowy silnik o pojemności ośmiu litrów.

Co ciekawe, osiągi mogą być nawet lepsze niż w oryginale. Montowana w viperze jednostka V10 w "serii" rozwija bowiem 600 KM i jest bardzo podatna na modyfikacje. Główną rolę odegra w tym przypadku masa nowego auta. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najcięższy viper jest o ponad tonę lżejszy od exelero w wydaniu Maybacha. Cena repliki auta, które nigdy nie trafiło do produkcji wynosić ma od 544,600 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Maybach | Auta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy