Plus osiem

Wkrótce w sprzedaży znajdzie się zaprezentowany po raz pierwszy w Genewie nowy Scenic. Samochód ten jest wyposażony w rozwiązania technologiczne wprowadzone przez Renault w wyższych segmentach rynku, jak na przykład w automatyczny hamulec postojowy.

Początkowo oferowany w wersji 5-osobowej, scenic II będzie wkrótce jedynym kompaktowym vanem oferowanym również w wersji 7-osobowej.

Będzie ona wyposażona w dwa dodatkowe siedzenia ustawione w trzecim rzędzie, indywidualnie składane i chowane pod podłogą. Dostęp do trzeciego rzędu ułatwiają trzy niezależne siedzenia w drugim rzędzie — uzyskanie dostępu do ostatniego rzędu nie będzie wymagać wysiadania wszystkich pasażerów siedzących w drugim rzędzie.

Design Scenica II jest typowy dla samochodu jednobryłowego. Przy długości 4,25 m (+ 8 cm w stosunku do poprzedniej wersji Scenic’a) pojazd ten budzi wrażenie solidności.

Zastosowanie typowego dla Renault designu przodu i charakterystyczne rozwiązanie tylnej szyby wyraźnie wskazują na przynależność do gamy Renault. Dzięki poziomo ukształtowanemu dachowi Scenic II jest o 26 mm wyższy z przodu, co plasuje go wśród najwyższych modeli w tej kategorii. O 23 mm zwiększono również szerokość na wysokości podłokietników. Dzięki dużej ilości miejsca z tyłu Scenic może się poszczycić największą na rynku odległością do przednich siedzeń na poziomie kolan wynoszącą 226 mm. Ponadto dzięki przedniej szybie o powierzchni 1,40 m kw., nie mającej sobie równych na rynku, zapewnia panoramiczną widoczność.

Nowością jest umieszczenie dźwigni zmiany biegów oraz (w wersjach confort i luxe) hamulca postojowego na desce rozdzielczej, co zapewnia lepszą ergonomię i optymalne wykorzystanie wnętrza. W zależności od ustawienia tylnych foteli pojemność bagażnika waha się od 430 do 480 I.

Nowy Scenic napędzany będzie silnikami znanymi już z Megane II.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Plus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy