Piąte wcielenie volkswagena golfa
Najpopularniejszy niemiecki samochód wszechczasów, pojawi się jesienią 2003 roku w swoim piątym wcieleniu. Od swojego debiutu przed prawie trzydziestoma laty golf jest niepowtarzalny jak odcisk linii papilarnych.
Jedną z tajemnic jego światowego sukcesu (do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 22 milionów sztuk), jest fakt, że koncern Volkswagena tworząc golfa - bezpośredniego następcę garbusa - stworzył absolutnie "niepodrabialny" oryginał. Przez cztery generacje stylistyka ta była pielęgnowana, doprowadzana do perfekcji i stawała się stylistycznym odbiciem swoich czasów. Pokazany teraz po raz pierwszy piąty Golf nawiązuje do tej niepowtarzalności, jednak zarówno optycznie, jak i technicznie, stanowi największy skok ewolucyjny w historii tego modelu.
Przód opracowany został od nowa przede wszytskim z myślą o poprawie aerodynamiki. Charkterystyczne są "zaostrzone" wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne okrągłe reflektory z ustawionymi w poprzek, podobnie jak u phaetona, kierunkowskazami. Tył samochodu to okrągłe światła zespolone o podwójnym układzie, umieszczone do połowy w tylnej klapie.
W chwili debiutu na rynku golf V będzie dostępny w wersji trzy - i pięciodrzwiowej, w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Sportline. Dla wszystkich wersji wspólne będzie bogate wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo, z sześcioma poduszkami powietrznymi, pięcioma zagłówkami (przednie - aktywne), trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa, nową kolumną kierownicy oraz zespołem dźwigni pedałów, który w razie zderzenia nie przemieszcza się do wnętrza pojazdu.
Nadwozie jest szersze (1.759 mm / + 24 mm), wyższe (1.483 mm / + 39 mm) i dłuższe (4.204 mm / + 57 mm), zapewnia znacznie więcej miejsca przede wszystkim w tylnej części kabiny (+ 65 mm na wysokości kolan / + 24 mm z tyłu lub. +8 mm z przodu od poziomu siedzenia do dachu) i w bagażniku (347 litrów) a ogólna długość wnętrza jest większa o 54 mm.
Nowy golf produkowany będzie w kilku wersjach silnikowych. Najciekawszą jednostką napędową jest silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM. Ten czterocylindrowy i czterozaworowy silnik o wysokim momencie obrotowym współpracuje z nową sześciobiegową przekładnią lub dostępną jako opcja bezpośrednia skrzynia biegów DSG (z podwójnym sprzęgłem), którą Volkswagen jako pierwszy producent na świecie zaprezentował w golfie R32. Inny interesujący silnik to jednostka 1.6 FSI o mocy 115 KM montowana już w Touranie. Również w tym przypadku będzie ona seryjnie współpracowała z sześciobiegową przekładnią; opcjonalnie kierowca może pozostawić zmianę przełożenia wygodnej i wydajnie pracującej sześciostopniowej przekładni automatycznej.
W momencie wprowadzenia na rynek golf będzie dostępny z czterema silnikami - dwoma benzynowymi (55 kW i 115 KM) oraz dwoma silnikami TDI (o mocy 105 KM lub 140 KM). Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin EU 4. Niebawem paleta silników zostanie uzupełniona o cztery nowe jednostki napędowe, w tym dwa silniki FSI i jeden SDI.
TUTAJ Wasze "przedpremierowe" komentarze dotyczące golfa V.