Peugeot z nowym napędem hybrydowym plug-in
Peugeot odświeża swoją ofertę. Do modeli 3008 i 508 (również SW) trafi wkrótce nowa generacja zelektryfikowanych układów napędowych typu hybrid plug-in.
W zmodernizowanych modelach kierowcy zyskają dwa nowe tryby pracy napędu: sportowy - zapewniający najlepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia - oraz elektryczny. Ten ostatni pozwalać ma poruszać się nowymi autami francuskiej marki w coraz popularniejszych miejskich strefach "czystego" transportu.
Klienci będą teraz mieli do wyboru dwa poziomy mocy (225 KM lub 300 KM) i napęd na przednie lub wszystkie koła (odmiany HYBRID4), który realizowany jest za pomocą dodatkowego, elektrycznego silnika trakcyjnego montowanego przy tylnej osi.
Niezależnie od wyboru, fundamentem układu jest benzynowy motor 1,6 l PureTech wspierany przez - pełniący również funkcję rozrusznika - alternator. Jednostka współpracuje z nową, ośmiostopniową, automatyczną przekładnią e-EAT8. W standardowych odmianach z napędem przedniej osi ze skrzynią sparowany jest również elektryczny silnik trakcyjny generujący 110 KM. Ponadto modele HYBRID4 mogą się pochwalić bliźniaczym silnikiem umieszczonym przy tylnej osi.
Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiadają akumulatory litowo-jonowe. Odmiany z napędem na przód legitymują się pojemnością baterii wynoszącą 11,8 kWh. Wersje HYBRID4 mają pojemność akumulatorów 13,2 kWh. W obu przypadkach zapewnia to pojazdom możliwość pokonania do 50 km korzystając wyłącznie z trybu jazdy elektrycznej.
Przy okazji auta otrzymały również nowy tryb rekuperacji energii, który - podobnie jak u konkurencji - uruchamiany jest joystickiem służącym do sterowania pracą skrzyni biegów.
Francuzi przewidzieli też możliwość korzystania z auta w strefach o ograniczonej dostępności dla aut spalinowych. Za pośrednictwem menu na ekranie centralnym można wybrać tryb, w którym samochód "zarezerwuje" energię elektryczną pozwalającą na pokonanie 10 lub 20 km w trybie elektrycznym. Dzięki temu dojeżdżając do centrum kierowca ma pewność, że silnik spalinowy nie uruchomi się w strefie "czystego" transportu.
Peugeot opracował również trzy typy ładowarek. Podstawowa (3,3 kW, 8A) ładuje baterie do pełna w czasie około siedmiu godzin. Mocniejsza (3,3 kW, 14 A) potrzebuje na to czterech godzin. W ofercie znajdzie się też wysokonapięciowa ładowarka ścienna (6,6 kW, 32 A) pozwalająca "dotankować" auto "pod korek" w 1 godzinę i 45 minut.
Samochody Peugeota z nowymi hybrydowymi układami napędowymi pojawią się w cennikach francuskiej marki w drugim kwartale przyszłego roku.