Peugeot 3008
Połowa stycznia w świecie motoryzacji zdominowana jest przez salon NAIAS.
Jednak nie wszystkie premiery odbywają się w halach wystawowych w Detroit.
Otóż właśnie teraz Peugeot oficjalnie zaprezentował swój nowy model, kompaktowego crossovera, oznaczonego jako 3008.
Patrząc na wygląd nowego peugeota dostrzeżemy, że niemal identyczny prototyp Francuzi pokazali jesienią na salonie paryskim. Wówczas ukryto go pod skomplikowaną nazwą prologue HYmotion4.
Wersja produkcyjna ma 437 cm długości, 184 cm szerokości i 164 cm wysokości. 3008 jest więc większy niż 308, który był bazą dla nowego modelu. Uwagę zwraca szczególnie zwiększona o 14 cm wysokość.
Dzięki nieco zwiększonemu rozstawowi osi (2,61) oraz wymiarom zewnętrznym udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 512 litrów, który poprzez złożenie tylnej kanapy można powiększyć do 1604 litrów.
Gama silników nie stanowi zaskoczenia, bowiem spotkać je możemy w wielu innych modelach Peugeota. Podstawowy silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1.6 l i mocy 120 KM. Więcej mocy (150 KM) oferuje doładowany silnik 1.6 THP. Obie jednostki opracowano przy współpracy z BMW. Zwolennicy diesla będą mogli wybierać spośród silnika 1.6 HDiF o mocy 110 KM oraz 2.0 HDiF, który występuje w dwóch wariantach mocy: 150 i 163 KM. Ten drugi oferowany będzie tylko z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Plany zakładają, że w 2011 roku do produkcji wejdzie wersja hybrydowa.
Oficjalna premiera peugeota 3008 odbędzie się na marcowym salonie w Genewie. Wkrótce potem pierwsze samochody trafią do salonów.